  • 1. Data: 2004-12-13 16:13:49
    Temat: faktura na przelomie miesiaca
    Od: "zibi" <t...@o...pl>

    Mam pytanko.
    30.11.2004 dostalem towar (WZ), ale fakture wystawiono mi dopiero 6 grudnia
    (data wystawienia).
    Jak jest z rozliczeniem PIT i VAT ?
    Czy VAT rozliczam w 11.2004 (data otrzymania towaru), a podatek dochodowy w
    12.2004 ?

    --

    zibi

  • 2. Data: 2004-12-13 16:49:01
    Temat: Re: faktura na przelomie miesiaca
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "zibi" <t...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > Jak jest z rozliczeniem PIT i VAT ?
    > Czy VAT rozliczam w 11.2004 (data otrzymania towaru), a podatek dochodowy

    najbezpieczniej jest VAT i dochodówkę w grudniu rozliczyć, ale gdybyś już
    chciał coś dzielić i ewentualnie walczyć, to na pewno nie możesz VATu
    rozliczyć za 11/2004 ponieważ fakturę dostałeś w grudniu, na to nie ma
    szans. Czy możesz to wcisnąć dla celów dochodówki to listopada, to się nie
    wypowiadam

    Magdi

  • 3. Data: 2004-12-13 17:01:08
    Od: "zibi" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rozliczyć za 11/2004 ponieważ fakturę dostałeś w grudniu, na to nie ma
    > szans. Czy możesz to wcisnąć dla celów dochodówki to listopada, to się nie

    hmm... czy aby na pewno ? Zgodnie z Art.19 ust.1 Ustawy o VAT obowiazek
    podatkowy powstaje z chwila otrzymania towaru lub uslugi (towar dostalem
    jeszcze w listopadzie). To jak to jest ?

    zibi

  • 4. Data: 2004-12-13 17:06:22
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "zibi" <t...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > podatkowy powstaje z chwila otrzymania towaru lub uslugi (towar dostalem
    > jeszcze w listopadzie). To jak to jest ?

    - obowiązek podatkowy to ma sprzedawca a nie nabywca,
    - zgodnie z ust. 4 art. 19 ustawy o VAT sprzedawca może wystawić fakturę do
    7 dni od wydania towaru i będzie to zgodnie z prawem (tak właśnie zrobił
    Twój kontrahent)
    - nabywca aby określić prawidłowy moment ODLICZENIA VAT naliczonego stosuje
    art. 86 ust. 10 i dalsze. I jak je przeczytasz, to nie będzie wątpliwości

    Magdi