  • 1. Data: 2004-12-13 13:21:29
    Temat: ZALICZKA NIE JEST KOSZTEM
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Skad z ustawy wynika, że zaliczka nie jest kosztem?

    Adam

  • 2. Data: 2004-12-13 13:35:05
    Temat: Re: ZALICZKA NIE JEST KOSZTEM
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Skad z ustawy wynika, że zaliczka nie jest kosztem?
    >
    > Adam
    >
    > Cytuje
    PDOF:
    Nie sa przychodem - art. 14 ust.3 pkt.1
    Nie są kosztem - to chyba oczywiste, jak może byc kosztem coś czego
    jeszcze nie ma?
    Teoretycznie zaliczka może być kosztem dla kasowca, ale na kasowym
    rozliczaniu się nie znam.

  • 3. Data: 2004-12-13 13:36:36
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > PDOF:
    > Nie sa przychodem - art. 14 ust.3 pkt.1
    > Nie są kosztem - to chyba oczywiste, jak może byc kosztem coś czego
    > jeszcze nie ma?

    Andrzeju, to rozumiem, ale w ustawie nie ma nigdzie napisane czarno na
    bialym, ze nie jest kosztem? Tez znalazlem, ze nie jest przychodem.

    Adam

  • 4. Data: 2004-12-13 13:50:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Andrzej napisał(a):
> [...]
    > jeszcze nie ma?
    > Teoretycznie zaliczka może być kosztem dla kasowca, ale na kasowym

    Widze że ktos juz mnie wygrzebał więc może uzupełnię.

    Przede wszystkim kosztem jest nabycie towaru lub usługi. Zaliczka to nie
    jest nabycie czegokolwiek. Zaliczka powoduje jedynie że powstaje
    nalezność. Nalezności nie sa kosztem.

    Do momentu az towar znajdzie się on w naszym posiadaniu czy usługa
    zostanie wykonana wszystko moze sie zdarzyc, możemy się rozmyslić,
    dostawca/wykonawca może zbankrutowac itp itd.
    A co jeżeli dostawa towaru przeciągnie sie na następny rok? Czy wtedy
    ujmniemy zaliczkę w spisie z natury? A gdzie ona konkretnie będzie wtedy
    leżała i ile sztuk jej będzie?

    Nie ma wprost przepisu który mowiłby że zaliczka nie jest kosztem. Ale
    odniesienie jej w koszty kłóci sie z zasadą memoriału, ktory generalnie
    nie intresuje sie tym czy i kiedy zapłacono - poniesiono wydatek.
    Wyjątki są wyraźnie opisane (od nowego roku będzie ich więcej) i jest to
    katalog zamknięty.
    Sam fakt że otrzymałam fakture nie tworzy kosztu. Faktura to tylko
    dokument potwierdzający nabycie, wtorny. Bez samego nabycia jest
    bezwartościowy.

    W metodzie kasowej mowa jest o poniesionych wydatkach i myśle że wtedy
    zaliczka moglaby byc kosztem. Ale, jak pisałam, metoda kasowa mnie
    średnio interesuje głowonie z powodu tego że jest niekonsekwentna i nie
    zapewnia współmierności kosztów do przychodów, więc poza tym ze jest
    niekorzystna podatkowo to jeszcze księgowo nieprzydatna do niczego.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2004-12-14 10:14:02
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > współmierności kosztów do przychodów, więc poza tym ze jest niekorzystna
    > podatkowo to jeszcze księgowo nieprzydatna do niczego.

    Dzieki serdeczne
    Adam