  • 1. Data: 2010-02-06 11:16:46
    Temat: faktura nie na moją firmę
    Od: "mokinc" <m...@o...pl>

    Witam.
    Pracodawca poinformował mnie, że żeby dostać zwrot za okulary muszę
    przedstawić mu fakturę wystawioną na niego (nie paragon, i nie fakturę na
    siebie, bo ja nie mam firmy, tylko właśnie na pracodawcę).

    Nie znam się, ale czy to rzeczywiście tak działa, że każdy może sobie prosić
    o faktury z danymi dowolnej firmy?
    Równie dobrze mógłbym prosić o fakturą na jakąkolwiek firmę, bo to są
    przecież ogólnodostępne dane. Tak ma być?

    Poszło też na pl.soc.prawo zanim znalazłem pl.soc.prawo.podatki :/

  • 2. Data: 2010-02-06 11:56:30
    Temat: Re: faktura nie na moją firmę
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    mokinc w <news:hkjivn$7eu$1@news.onet.pl>:

> [...]
    > siebie, bo ja nie mam firmy, tylko właśnie na pracodawcę).

    > Nie znam się, ale czy to rzeczywiście tak działa, że każdy może sobie prosić

    Poprosić może zawsze. Tylko co mu z takiej faktury.

    > Równie dobrze mógłbym prosić o fakturą na jakąkolwiek firmę, bo to są
    > przecież ogólnodostępne dane. Tak ma być?

    A gdzie widzisz problem, oprócz takiego, że ktoś nie prowadzi sprzedaży dla
    OF nieprowadzących DG i dbając o własny zadek poprosi o kwity -- w Twoim
    przypadku byłyby to: upoważnienie dla Ciebie wystawione przez pracodawcę,
    jego NIP, Regon, wpis do EDG/KRS

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2010-02-06 12:12:15
    Od: "mokinc" <m...@o...pl>

    'Tom N' wrote:

> [...]
    > kwity -- w Twoim przypadku byłyby to: upoważnienie dla Ciebie
    > wystawione przez pracodawcę, jego NIP, Regon, wpis do EDG/KRS

    Zastanawiam się po prostu, czy takiej sprawy nie należy w mojej sytuacji
    załatwiać na podstawie paragonu.
    Okulary są tylko i wyłącznie moją własnością a nie pracodawcy - pracodawca
    nie zapłacił za nie bezpośrednio sprzedawcy ani grosza a ja na niego
    wystawiam fakturę.

    Nie mam z tym doświadczenia, więc pytam.

  • 4. Data: 2010-02-06 12:36:27
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    mokinc w <news:hkjm7o$gj4$1@news.onet.pl>:

    > Zastanawiam się po prostu, czy takiej sprawy nie należy w mojej sytuacji
    > załatwiać na podstawie paragonu.

    Nie chcesz dostać zwrotu to bierz paragon...

    > Okulary są tylko i wyłącznie moją własnością a nie pracodawcy

    Ale pracodawca zgodnie z innymi przepisami finansuje/zwraca koszty
    poniesione przez pracownika

    > pracodawca nie zapłacił za nie bezpośrednio sprzedawcy ani grosza a ja na
    > niego wystawiam fakturę.

    A co gdy bierzesz zaliczkę gotówkową i płacisz np. za nocleg? Wzywasz
    prezesa, żeby zapłacił bezpośrednio, czy wyjmujesz kasę z kieszeni i
    płacisz, bierzesz fakturę "na pracodawcę" i po powrocie rozliczasz zaliczkę?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2010-02-06 12:58:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

> [...]
    > prezesa, żeby zapłacił bezpośrednio, czy wyjmujesz kasę z kieszeni i
    > płacisz, bierzesz fakturę "na pracodawcę" i po powrocie rozliczasz

    No ale nocleg jest "na firmę", a okulary są chyba jednak własnością
    mokinca(y)
    mimo częściowej refundacji.

  • 6. Data: 2010-02-06 13:32:48
    Od: "mokinc" <m...@o...pl>

    cef wrote:

> [...]

    Tu chodzi o to kto jest właścicielem danej rzeczy a nie o to kto komu dał
    pieniądze z ręki do ręki.

    > No ale nocleg jest "na firmę", a okulary są chyba jednak własnością
    > mokinca(y)
    > mimo częściowej refundacji.

    Dokładnie. Nawet napewno są w stu procentach moją własnością. Mogę je na
    drugi dzień wyrzucić. Pracodawca nie zapłacił za nie ani grosza.
    Nawet po oddaniu części kosztów nie staje się "wpółwłaścicielem" okularów ;)
    To jest oczywiste - natomiast nie jest dla mnie oczywiste, że właśnie w
    takiej sytuacji faktura ma być na pracodawcę.

  • 7. Data: 2010-02-06 14:40:46
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef w <news:hkjpm8$s8j$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > No ale nocleg jest "na firmę",

    I w hotelowym pokoju z jednym łóżkiem spał pracodawca? I pracodawca zjadł
    śniadanie wliczone w cenę pokoju...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2010-02-06 15:42:43
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (06.02.2010 14:32), mokinc wrote:
    [...]

> [...]
    > okularów ;) To jest oczywiste - natomiast nie jest dla mnie oczywiste,
    > że właśnie w takiej sytuacji faktura ma być na pracodawcę.

    Ale pracodawca chce ci za nie zwrócić. Ja to rozumiem w ten sposób że
    chce je wziąść na siebie (czyli że niby on je kupił) i dać ci je w
    użytkowanie.

    p. m.

  • 9. Data: 2010-02-06 16:05:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

    > I w hotelowym pokoju z jednym łóżkiem spał pracodawca? I pracodawca
    > zjadł śniadanie wliczone w cenę pokoju...

    Nie chce mi się czytać jakie są zasady refundacji szkieł, ale odczuwam
    pewnego rodzaju
    dysonans w przepisach w tej sytuacji. Jeśli przyrównujesz ten zakup do
    tankowania czy placenia za nocleg
    w podróży słuzbowej, to znaczy, że nie czujesz tej dyskretnej róznicy.
    Cóż, na to nic nie poradzę - nie umiem wytłumaczyć.

  • 10. Data: 2010-02-06 18:01:11
    Od: "mokinc" <m...@o...pl>

    mvoicem wrote:

    > Ale pracodawca chce ci za nie zwrócić. Ja to rozumiem w ten sposób że
    > chce je wziąść na siebie (czyli że niby on je kupił) i dać ci je w
    > użytkowanie.

    Tak nie jest - nie ma takich przepisów.