    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura pdf - absurdalnie sprzeczne interpretacje
    Date: Fri, 20 Nov 2009 23:49:56 +0100

    On Fri, 20 Nov 2009, witek wrote:

    > bo remontuje, a nie wykorzytuje na własne potrzeby
    >
    > Ale firma1, która bezpłatnie użyczyła firmie2 drukarkę do drukowania faktur
    > firmy2 to już czysty dochód.

    Jeśli to są wyłącznie f-ry dla firmy1, to na miejscu firmy1 podjąłbym
    "reklamację" :D

    > jak jeszcze dołożyć do tego, że koszty
    > eksploatacji drukarki ponosi firma1 to już kompletnie bez szans przed US.

    Jasne, koszty eksploatacji dla uzyskania faktur potrzebnych DLA SIEBIE.
    *Również* dla siebie (tego dotyczy "współdziałanie").
    Ja wiem, że US zażądał VATu od freeware, i tego że podatnik sam to
    sprowokował (bo co rusz Maddy przypomina), naprawdę.
    Ale nie da się IMO obronić takiego "zarzutu".
    Wystawienie dokumentów kończących realizację umowy jest taką samą
    częścią jej realizacji, jak każda inna.
    Z faktu, że tylko jedna strona wydrukowała dwa egzemplarze protokołu
    przekazania, NIE wynika przychód dla drugiej strony, co usiłujesz
    najwyraźniej zasugerować.
    Nawet, jakby z umowy lub przepisów wynikał obowiązek wystawienia
    tego protokołu przez drugą stronę (w zupełności starczy, że
    akceptujący treść podpisze).

    > trochę naciągane, szczególnie że współdziałanie ograniczałoby się do
    > drukowania faktur firmy2 przez firme1, ale tylko takich, które są wystawione
    > na firme1. Cienki argument.

    Właśnie to jest argument przesądzający o "współdziałaniu" w *konkretnych*
    umowach, a nie robieniu czegoś "za firmę2" na jej korzyść.
    Jeśli otwieram pracownikom kontrahenta drzwi, to też jest to
    "współdziałanie" a nie "nieodpłatne świadczenie" :]
    Jak będę otwierał drzwi kontrahentom kontrahenta którzy nie są
    moimi (choćby tylko potencjalnymi) kontrahentami to co innego,
    za rolę odźwiernego należy się wynagrodzenie (albo będzie
    nieodpłatny przychód).

    pzdr, Gotfryd