  • 1. Data: 2004-08-10 09:36:46
    Temat: faktura wystawiana przez nabywce...
    Od: "Andzia" <a...@t...pl>

    http://www.msp.money.pl/firma/felietony/72155/1/f=1/
    s=0/n=-1/a=addmessage#c

    Dla mnie ten przepis jest dziwny...:) Ja się nie znam, ale może ktoś mógłby
    podpowiedzieć, komu on ułatwi życie...?

    --
    Pozdrawiam,
    Andzia

  • 2. Data: 2004-08-10 13:32:38
    Temat: Re: faktura wystawiana przez nabywce...
    Od: "Wojciech Ratymirski" <e...@N...gazeta.pl>

    Andzia <a...@t...pl> napisał(a):

    > http://www.msp.money.pl/firma/felietony/72155/1/f=1/
    s=0/n=-1/a=addmessage#c

    > Dla mnie ten przepis jest dziwny...:) Ja się nie znam, ale może ktoś mógłby
    > podpowiedzieć, komu on ułatwi życie...?

    Ja tam widze kilka zastosowań.
    Np. w - dość często spotykanych - sytuacjach, kiedy pracownicy zostali
    hurtowo zmuszeni do założenia działalności gosp. i wykonuja usługi dla byłego
    pracodawcy. Zleceniobiorca (ex-pracodawca) będzie mógł za nich wystawiać sobie
    fakturę.
    I ogólnie w sytuacjach współpraca między firmami jest stała a czynności są
    powtarzalne.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 3. Data: 2004-08-11 09:03:17
    Od: "Andziax" <a...@t...pl>

> [...]
    | fakturę.
    | I ogólnie w sytuacjach współpraca między firmami jest stała a czynności są

    Ok, ale w takim razie kto będzie naliczał a kto odliczał VAT? Nabywca zrobi
    sprzedawcy wydruk rejestru, żeby tamten mógł zrobić sobie deklarację? A może
    i to za niego zrobi?

    --
    Pozdrawiam,
    Andzia

  • 4. Data: 2004-08-11 09:36:59
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Wed, 11 Aug 2004 11:03:17 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Andziax
    napisał(a):

    > Ok, ale w takim razie kto będzie naliczał a kto odliczał VAT? Nabywca zrobi
    > sprzedawcy wydruk rejestru, żeby tamten mógł zrobić sobie deklarację? A może
    > i to za niego zrobi?

    Może jednak przeczytasz sobie Rozporządzenie MF.
    --
    Mieczysław
    ----