  • 1. Data: 2006-09-19 15:55:14
    Temat: faktura za GSM a zapłata
    Od: "przemek" <p...@w...pl>

    witam
    mam następujące pytanie:
    do dnia dzisiejszego nie otrzymałem od operatora GSM faktury która normalnie
    ma termin płatnosci do dzisiaj - jest to telefon firmowy i nie mam zwyczaju
    płacić "na pysk" bez otrzymania stosownego dokumentu - czy muszę zapłacić za
    fakturę której nie dostarczono mi czy mam też prawo poczekać z płatnością na
    moment otrzymania faktury?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-09-19 17:47:47
    Temat: Re: faktura za GSM a zapłata
    Od: "K." <k...@o...pl>

    > czy mam też prawo poczekać z płatnością na
    > moment otrzymania faktury?

    Pytasz o VAT czy dochodowy? :->

    K.

  • 3. Data: 2006-09-19 20:46:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Sep 2006, przemek wrote:

> [...]
    > fakturę której nie dostarczono mi czy mam też prawo poczekać z płatnością na

    A co masz w umowie?
    Nie żartuję.
    "Bezsporna" część zapłaty niewątpliwie się należy - a na przykład ile
    należy się za abonement wiesz, *CHYBA* że w umowie jest zapis że
    "zapłata zostanie wniesiona po otrzymaniu faktury", ale wtedy pewnie
    również jest coś w stylu "abonent zobowiazany jest do niezwłocznego
    powiadomienia o braku faktury".
    Zapłata należy się IMO za wykonywanie umowy, a nie za otrzymywanie
    faktury. Tak, kilka razy już się narażałem tezą że w takim przypadku
    "domyślnie" (czyli jak umowa nie stanowi inaczej) należy zapłacić
    na podstawie wiarygodnych danych a ew. on kontrahenta dochodzić
    zwrotu szkody w postaci odsetek od kwoty nieodliczonego VAT
    i nadpłaconego dochodowego (już to widzę...). O ile umowa lub
    przepis zobowiazuje go do dostarczenia faktury oczywiście :)
    (AFAIR prawo telekomunikacyjne zobowiązuje, ale piszę "z głowy
    czyli z niczego", mogę być w błędzie).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-09-21 05:35:05
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > przepis zobowiazuje go do dostarczenia faktury oczywiście :)
    > (AFAIR prawo telekomunikacyjne zobowiązuje, ale piszę "z głowy

    A co w przypadku, kiedy nie wiem na jakie konto mam zapłacić? Np. w
    Netii za każdą fakturę płaci się na inne konto (co jest wkurzające)

    --
    Schwester

  • 5. Data: 2006-09-21 15:00:36
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Thu, 21 Sep 2006 07:35:05 +0200, Schwester napisał(a):

    > A co w przypadku, kiedy nie wiem na jakie konto mam zapłacić? Np. w
    > Netii za każdą fakturę płaci się na inne konto (co jest wkurzające)

    Mogę się mylić, ale cos mi się kołacze że PT nakłada na takiego operatora
    obowiązek "subkont" dla swoich abonentów.

  • 6. Data: 2006-09-21 17:29:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Sep 2006, Artur wrote:

    > Mogę się mylić, ale cos mi się kołacze że PT nakłada na takiego operatora
    > obowiązek "subkont" dla swoich abonentów.

    Ale chyba chodzi o nr konta zmieniający się z transakcji na transakcję,
    a nie tylko inny dla każdego klienta.

    pzdr, Gotfryd