  • 1. Data: 2006-09-19 15:35:13
    Temat: Faktura VAT z poprzedniego miesiąca w koszty
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dzień dobry,

    Dopiero teraz otrzymałem fakturę VAT z poprzedniego miesiąca
    (data sprzedaży 29.08.2006) na materiały biurowe.
    Nie zdążyłem wpisać jej do KPIR w miesiącu sierpniu
    (PIT-5 oddany już do US).
    Czy mogę wpisać ją we wrześniu? (nie jestem VATowcem)

    Ktoś podpowiadał mi, że powinienem na fakturze napisać
    "Data otrzymania 01.09.2006" i wtedy mogę wpisać w koszty
    we wrześniu.

    Czy mogę tak zrobić i co na to US?

    Piotr

  • 2. Data: 2006-09-19 15:38:19
    Temat: Re: Faktura VAT z poprzedniego miesiąca w koszty
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 19-09-2006 o 17:35:13 PiotrB. <p...@o...pl> napisał:

> [...]
    >
    > Ktoś podpowiadał mi, że powinienem na fakturze napisać
    > "Data otrzymania 01.09.2006" i wtedy mogę wpisać w koszty

    Jak rozumiem KPiR prowadzisz memoriałowo. W takim układzie możesz
    spokojnie z datą otrzymania wpisać. Co więcej Gotfryd tutaj przytacza
    zawsze
    uwagę że można wpisać kiedykowlwiek byle w dobrym roku i po - przydaje
    się przy księgowaniu faqtur za telefon(aby w VAT i KPiR w tym samym
    miesiącu wpisywać).

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-09-19 20:40:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Sep 2006, t wrote:

    > Co więcej Gotfryd tutaj przytacza zawsze
    > uwagę że można wpisać kiedykowlwiek byle w dobrym roku

    Dla jasności - to nie moja uwaga, tylko widziana kilka razy u Maddy,
    a niewykluczone że i ona się na kogoś powoływała :)
    Niemniej:
    - IMO jest zgodna z przepisami i popieram "jak moją" :)
    - u mnie US przy kontroli nie wniósł zastrzeżeń (zauważyli)

    > się przy księgowaniu faqtur za telefon(aby w VAT i KPiR w tym samym miesiącu
    > wpisywać).

    Tak jest!

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2006-09-19 21:12:26
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 19-09-2006 o 17:38:19 t <r...@o...pl> napisał:

> [...]
    > uwagę że można wpisać kiedykowlwiek byle w dobrym roku i po - przydaje
    > się przy księgowaniu faqtur za telefon(aby w VAT i KPiR w tym samym

    Dzięki

    Piotr

  • 5. Data: 2006-09-19 21:33:19
    Od: "Maniek" <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Tak jest!
    Szanowni Grupowicze,
    podłączam się pod pytanie - znowu popełniłem babola i
    'zapomniałem' wrzucić w koszty FV za GSM z... czerwca (data
    wystawienia 28.06) Przed chwilą ją odkopałem - jutro wysyłam PIT5
    do US, czy jeszcze mogę coś uratować ? Jeśli się nie mylę to
    mogę to FV wisać BRUTTO w koszty w sierpniu a VATu już nie odliczam
    ?

    Dziękuję
    Pozdrawiam
    Mariusz (KPiR + VAT)

  • 6. Data: 2006-09-19 22:09:05
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 19-09-2006 o 23:33:19 Maniek <m...@g...com> napisał:

> [...]
    > do US, czy jeszcze mogę coś uratować ? Jeśli się nie mylę to
    > mogę to FV wisać BRUTTO w koszty w sierpniu a VATu już nie odliczam

    VAT w miesiącu w ltórym termin zapłaty _lub_ w następnym.
    W koszty do końca roku.
    Nic się więc nie martw :)

  • 7. Data: 2006-09-20 15:23:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maniek wrote:
    > Jeśli się nie mylę to
    > mogę to FV wisać BRUTTO w koszty w sierpniu a VATu już nie odliczam

    Netto w koszty (jeśli nie zdążysz odliczyć VAT w terminie)

  • 8. Data: 2006-09-20 16:04:40
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef <c...@i...pl> w

    > Netto w koszty (jeśli nie zdążysz odliczyć VAT w terminie)

    Jeszcze 5 dni, zakładając, że termin płatności był na lipiec

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2006-09-20 21:08:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Sep 2006, Maniek wrote:

    > Jeśli się nie mylę to
    > mogę to FV wisać BRUTTO w koszty w sierpniu a VATu już nie odliczam

    O nie.
    Ustawodawca nie uzależnia prawa do zaliczenia VAT w koszty od tego
    czy podatnik odliczył VAT, ale od tego czy *mógł* odliczyć!

    Oczywiście niezależnie od tego że można odliczyć i tak - w najgorszym
    razie za pomocą korekty :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2006-09-20 21:23:17
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

    > do US, czy jeszcze mogę coś uratować ? Jeśli się nie mylę to
    > mogę to FV wisać BRUTTO w koszty w sierpniu a VATu już nie odliczam

    NETTO, ale to juz ktos odpisał :)

    A co do VATu - poproś o duplikat i na podstawie duplikatu wrzuć w koszty i
    odlicz VAT. W końcu jutro ten egzemplarz faktury może Ci znowu zaginąć ;-)
    jesli miałbyś sporo na vacie stracić