    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura zaliczkowa
    Date: Wed, 1 May 2002 13:18:29 +0200

    On Wed, 1 May 2002, Ryszard G wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl>
    [...]
    >+ > On Tue, 30 Apr 2002, Ula G. wrote:
    [...]
    >+ > >+ Kontrahent chce by w fakturze - nazwijmy ja "koncowej" - uwzglednic
    >+ calosc u
    >+ > >+ slugi, a nie tylko roznice do zaplaty. Jak fizycznie powinna wygladac
    [...]
    >+ > raz odprowadzić VAT od tych samych pieniędzy :] - odradzam.
    [...]
    >+ > Czy twój kontrahent przystałby na takie rozwiązanie, że
    >+ > na dole (*po* wykazaniu wszystkich kwot) byłby dopisek:
    [...]
    >+ W
    >+ ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW
    [...]
    >+ cóż dodać ?

    ...jak zadowolić kontrahenta !
    Przytoczyłeś dość tłusty kąsek rozporządzenia :) i w sprawie
    niemozności wpisania drugi raz kwoty zaliczki chyba się
    zgadzamy (kwestii że "faktura zaliczkowa jest potrzebna" nie ma,
    bo taka faktura już jest !).
    Według .4 lista numerów faktur może (może, bo .5 pokazuje że
    można róznież wypisać "same kawałki") stanowić jeden ze składników
    faktury jako takiej.

    Pytanie brzmi - czy kontrahent będzie się czuł usatysfakcjonowany.
    Oczywiste jest że MUSI, zakładając że wie jak policzyć VAT
    - powinien. Ale... czy kto to wie co on ma na myśli ??
    A nuż/widelec "stać go" żeby spróbować przekrętu...

    >+ pozdrawiam ( po ciężkim okresie PITolenia )

    Acha !

    Pozdrowienia, Gotfryd