  • 1. Data: 2002-04-30 16:48:15
    Temat: faktura zaliczkowa
    Od: "Ula G." <o...@g...pl>

    Witajcie :-)

    Mam nastepujacy problem:
    nie wiem jak nalezy wystawic fakture vat w przypadku gdy wczesniej wystawion
    o fakture zaliczkowa (jednak nie rozni sie ona niczym od zwyklej faktury).
    Kontrahent chce by w fakturze - nazwijmy ja "koncowej" - uwzglednic calosc u
    slugi, a nie tylko roznice do zaplaty. Jak fizycznie powinna wygladac taka f
    aktura? Czy mozna wystawic fakture za usluge, ktorej czesc juz raz byla fakt
    urowana????
    Pomocy!
    Ula G.

  • 2. Data: 2002-04-30 22:21:43
    Temat: Re: faktura zaliczkowa
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Apr 2002, Ula G. wrote:

    >+ Witajcie :-)

    Witamy !

> [...]
    >+ aktura? Czy mozna wystawic fakture za usluge, ktorej czesc juz raz byla fakt

    AFAIK (sądząc z wyroków NSA) tylko, o ile masz zamiar drugi
    raz odprowadzić VAT od tych samych pieniędzy :] - odradzam.
    Jak wykażesz "kwotę" - musisz *poprawnie* wyliczyć VAT.
    A VAT wykazany trzeba odprowadzić i nie ma "zmiłuj się".

    >+ Pomocy!

    Ha !
    Czy twój kontrahent przystałby na takie rozwiązanie, że
    na dole (*po* wykazaniu wszystkich kwot) byłby dopisek:
    "niniejsza faktura numer XX/YY/abc razem z fakturą
    numer ZZ/VV/ghi stanowią całość zapłaty za usługę
    wymienioną w fakturach, tj. [tu ew. treść] na
    łączną kwotę XYZUW złotych" ?
    Bo chyba taki "papier" (tj. info na papierze) chce mieć ?
    Mam nadzieję że w pułapkę cię nie wpuszczam :] (jak
    ktoś widzi zagrożenie niech krzyczy), ale innego
    "bezpiecznego podatkowo" rozwiązania nie widzę :(

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-04-30 23:21:54
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

> [...]
    > ktoś widzi zagrożenie niech krzyczy), ale innego
    > "bezpiecznego podatkowo" rozwiązania nie widzę :(

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW
    z dnia 22 marca 2002 r.
    w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i
    usług oraz o podatku akcyzowym.
    (Dz. U. Nr 27, poz. 268

    stoi
    § 39. 1. Jeżeli sprzedawca otrzymał przed wydaniem towaru lub wykonaniem
    usługi jednorazowo lub w ratach co najmniej połowę ceny, jest obowiązany
    wystawić fakturę nie później niż siódmego dnia od dnia, w którym otrzymano
    od nabywcy kwotę wynoszącą co najmniej 50% ceny brutto towaru lub usługi.
    2. Fakturę wystawia się również nie później niż siódmego dnia od dnia, w
    którym pobrano przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi każdą kolejną
    zaliczkę (przedpłatę, zadatek lub ratę) przekraczającą kwotę, o której
    mowa w ust. 1.
    3. Faktura stwierdzająca pobranie zaliczki, o której mowa w ust. 1 i 2,
    powinna zawierać co najmniej:
    1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy
    oraz ich adresy,
    2) numer identyfikacji podatkowej albo numer tymczasowy sprzedawcy i
    nabywcy,
    3) datę wystawienia i numer kolejny faktury oznaczonej jako FAKTURA VAT,
    kwotę pobranej zaliczki brutto, a w przypadku określonym w ust. 2 -
    również daty i numery poprzednich faktur oraz sumę kwot pobranych
    wcześniej zaliczek brutto,
    4) stawkę podatku oraz kwotę podatku, wyliczoną według wzoru:

    gdzie:
    KP - oznacza kwotę podatku,
    ZB - oznacza kwotę pobranej zaliczki brutto,
    SP - oznacza stawkę podatku,
    5) dane dotyczące zamówienia lub umowy, a w szczególności: nazwę towaru
    lub usługi, cenę netto, ilość zamówionych towarów, wartość zamówionych
    towarów lub usług netto, stawki podatku, kwoty podatku oraz wartość brutto
    zamówienia lub umowy.
    4. Jeżeli faktury, o których mowa w ust. 1 i 2, nie obejmują całej ceny
    brutto, sprzedawca po wydaniu towaru lub wykonaniu usługi wystawia fakturę
    na zasadach określonych w § 35-38, z tym że sumę wartości towarów (usług)
    pomniejsza się o wartość pobranych zaliczek, a kwotę podatku pomniejsza
    się o sumę kwot podatku wykazanego w fakturach dokumentujących pobranie
    zaliczek; taka faktura powinna zawierać również numery faktur wystawionych
    zgodnie z ust. 1-3.
    5. Jeżeli faktury, o których mowa w ust. 1 i 2, obejmują całą cenę brutto
    towaru lub usługi, sprzedawca po wydaniu towaru lub wykonaniu usługi nie
    wystawia faktury w terminie określonym w § 38.
    6. Przepisy § 35 ust. 5, 7 i 8 oraz § 36 stosuje się odpowiednio.

    cóż dodać ?

    pozdrawiam ( po ciężkim okresie PITolenia )
    Ryszard G.

  • 4. Data: 2002-05-01 11:18:29
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 May 2002, Ryszard G wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl>
    [...]
    >+ > On Tue, 30 Apr 2002, Ula G. wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > Czy twój kontrahent przystałby na takie rozwiązanie, że
    >+ > na dole (*po* wykazaniu wszystkich kwot) byłby dopisek:

    ...jak zadowolić kontrahenta !
    Przytoczyłeś dość tłusty kąsek rozporządzenia :) i w sprawie
    niemozności wpisania drugi raz kwoty zaliczki chyba się
    zgadzamy (kwestii że "faktura zaliczkowa jest potrzebna" nie ma,
    bo taka faktura już jest !).
    Według .4 lista numerów faktur może (może, bo .5 pokazuje że
    można róznież wypisać "same kawałki") stanowić jeden ze składników
    faktury jako takiej.

    Pytanie brzmi - czy kontrahent będzie się czuł usatysfakcjonowany.
    Oczywiste jest że MUSI, zakładając że wie jak policzyć VAT
    - powinien. Ale... czy kto to wie co on ma na myśli ??
    A nuż/widelec "stać go" żeby spróbować przekrętu...

    >+ pozdrawiam ( po ciężkim okresie PITolenia )

    Acha !

    Pozdrowienia, Gotfryd