  • 31. Data: 2010-06-05 08:51:41
    Temat: Re: faktury korekty z allegro, walek ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jun 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > usluga jest rozliczana na allegro w przypadku kont fakturowych co miesiac.

    No jak, skoro RoMan od ładnych paru postów tłucze równo (i temu nie
    zaprzeczasz), że "rozliczenie nadwyżki" jest skutkiem regulaminowego
    zapisu? (czyli następuje PÓŹNIEJ)

    > W sklad prowizji na pozycji faktury (usluga posrednictwa allegro) wchodzi
    > miedzy innymi prowizja
    > ktora zostaje zwrocona w kolejnym miesiacu

    ...no i to jest m.in. część "rozliczenia" tego poprzedniego miesiąca, IMHO.
    Na czym innym ma polegać "rozliczenie", jak nie wykazaniu należności
    oszacowanych - wskutek braku danych wynikłych z niezakończenia elementów
    transakcji - w sposób zaniżony lub zawyżony?
    To "rozliczenie" IMVHO stanowi "korektę samą w sobie", a co już RoMan
    pisał - jako że zdarzenia które "rozlicza" *nie* powstały wcześniej
    (nie mogły być wcześniej wiadome), to i obowiązek podatkowy powinien
    powstać w momencie "powzięcia" (wiadomości, a tym samym podstawy do
    regulaminowego rozliczenia usługi). Chyba że przepis szczególny wskazuje
    inaczej (i możemy go dostać przed nos, w takim razie prosimy).

    > w takim przypadku mamy chyba do czynienia z czyms na wzor
    > zwrotu towaru

    IMO nie, z czymś na wzór przeznaczenia części zaliczki danej na nabycie
    towaru A na (faktyczne) pokrycie należności powstałej z tytulu wzięcia
    towaru B (i rezygnacji z towaru A).
    Faktura za towar B zawiera rozliczenie zaliczki danej na towar A,
    i nie sądzę aby w takim układzie ktoś korygował zaliczkę, opisując
    ją jako "zwrot zaliczki na towar A z przeznaczeniem na zaliczkę
    lub zapłatę za towar B" (podstaw do zwrotu VAT z tytułu zaliczki
    nie widać, zmiana przeznaczenia z czynności opodatkowanej na inną
    czynność opodatkowaną IMO nie powoduje skutków podatkowych).

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2010-06-05 11:40:31
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    > No jak, skoro RoMan od ładnych paru postów tłucze równo (i temu nie
    > zaprzeczasz), że "rozliczenie nadwyżki" jest skutkiem regulaminowego
    > zapisu? (czyli następuje PÓŹNIEJ)

    zaprzeczam, przejrzalem regulamin i nie ma takiego zapisu.

    z regulaminu (tyko to dotyczy zwrotu)
    Część VII. Procedura zwrotu prowizji

    1.
    W przypadkach uznanych za uzasadnione Allegro może zwrócić Sprzedającemu
    prowizję (odstąpić od poboru prowizji naliczonej).
    2.
    W celu otrzymania zwrotu prowizji Sprzedający powinien wypełnić odpowiedni
    formularz dostępny na stosownej stronie Allegro, w terminie 45 dni od chwili
    zakończenia Aukcji, z zastrzeżeniem punktu 3 poniżej.
    3.
    W wyjątkowych przypadkach QXL może rozpatrzyć wnioski dotyczące zwrotu
    prowizji Sprzedającemu po upływie terminu, o którym mowa w punkcie 2
    powyżej, jednakże nie później niż po upływie 90 dnia od chwili zakończenia
    Aukcji.
    z pomocy

    Czy mogę odzyskać pobraną prowizję od sprzedaży?
    Tak. Możesz wystąpić o zwrot pobranej prowizji, jeżeli sprzedałeś przedmiot
    na aukcji, ale do finalizacji transakcji nie doszło z następujących
    przyczyn:

    a.. Kupujący nie odpowiada na próby kontaktu;

    b.. Kupujący zrezygnował z kupna przedmiotu po zakończeniu aukcji;

    c.. Kupujący nie odebrał przesyłki;

    d.. Kupujący nie uiścił opłaty;

    e.. Kupujący nie dotrzymał warunków sprzedaży zawartych w opisie aukcji;

    f.. Kupujący zrezygnował z transakcji, bo wygrał mniej przedmiotów, niż
    licytował;

    g.. przedmiot został uszkodzony przez osoby trzecie (poczta, kurier,
    spedycja itp.);

    h.. przedmiot został zwrócony przez Kupującego (reklamacja);

    i.. przedmiot został skradziony.
    Jeżeli Twoja aukcja nie została sfinalizowana z jednego z powyższych
    powodów, zobacz, jak odzyskać pobraną prowizję.

    Jak odzyskać prowizję od sprzedaży, gdy do transakcji nie doszło z powodu
    Kupującego?
    Prowizję od sprzedaży można odzyskać, jeżeli do transakcji nie doszło ze
    ściśle określonego powodu.

    Uwaga:

    a.. Zanim rozpoczniesz procedurę zwrotu prowizji, wykorzystaj wszelkie
    sposoby na skontaktowanie się z Kupującym. Pamiętaj, że nie każdy odbiera
    pocztę codziennie. Twój Kontrahent może też mieć kłopoty z komputerem itp.

    b.. Aby odzyskać prowizję, musisz przestrzegać kolejności kroków i
    dopuszczalnych terminów - znajdziesz je w tabeli poniżej.

    c.. (Jeśli na przykład minęło 25 dni od zakończenia nieudanej transakcji i
    dopiero teraz chcesz odzyskać naliczoną prowizję - musisz rozpocząć
    procedurę od kroku nr 2).
    Jeżeli przyczyną ubiegania się o zwrot prowizji jest brak kontaktu z
    Kupującym - przed wypełnieniem formularza zwrotu wyślij Kupującemu
    przypomnienie. Aby to zrobić, skorzystaj z opcji Przypomnij Kupującemu,
    którą znajdziesz na liście zwrotów.

    Co zrobić, gdy transakcja nie doszła do skutku z powodu Kupującego?

    Krok Czasomierz Opis podejmowanych działań
    1. Skontaktuj się z Kupującym do 3 dni po zakończeniu aukcji
    Skontaktuj się przez e-mail lub telefonicznie z Kupującym.
    2. Wyślij przypomnienie po 3 dniach, ale nie później niż 30 dni od
    zakończenia aukcji Po 3 dniach bez potwierdzenia zakupu ze strony Kupującego
    wyślij mu przypomnienie o zawarciu transakcji.
    3. Wypełnij formularz zwrotu prowizji po 7 dniach, ale nie później niż
    45 dni od zakończenia aukcji Jeśli nadal nie doszło do transakcji, wypełnij
    formularz zwrotu prowizji. Allegro wyśle do Kupującego e-mail przypominający
    o zawarciu transakcji i konsekwencjach przyznania ostrzeżenia za
    niewywiązanie się z umowy.
    4. Odzyskaj prowizję rozpatrzenie formularza w możliwie najkrótszym
    czasie Jeśli w ciągu 7 dni od momentu wypełnienia formularza zwrotu prowizji
    Kupujący nie prześle wyjaśnienia, pobrana prowizja zostanie automatycznie
    przelana na Twoje konto w Allegro.

    Uwaga: w aukcji wieloprzedmiotowej ostatni z puli zwycięzców może
    zrezygnować z zakupu, jeśli liczba przedmiotów, które wygrał, jest mniejsza
    od tej, którą licytował (więcej informacji).

    Informacja dla Kupujących

    Gdy Sprzedający występuje o zwrot prowizji, Kupujący otrzymuje e-mail
    informujący o rozpoczęciu procedury zwrotu prowizji i powodach ubiegania się
    o zwrot.

    Do każdej takiej transakcji możesz przesłać wyjaśnienie, w którym opiszesz
    przebieg transakcji. Wyjaśnienie przesyła się poprzez specjalny formularz -

  • 33. Data: 2010-06-05 11:43:52
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    odrazu powiem jak jest liczona prowizja.
    Jest sumowana wartosc oplaty za wystawienie przedmiotu w danym miesiącu,
    jezeli aukcja zakonczy sie w tym miesiacu to prowizja ze sprzedazy z tej
    aukcji
    (czyli konkretne prowizje za konkretny przemiot zakupiony przez konkretnego
    uzytkownika)
    zostaje dopisana do tej kwoty.

  • 34. Data: 2010-06-05 16:35:26
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 05-06-2010 13:43, wspolna-flaszka.pl pisze:
> [...]
    > aukcji
    > (czyli konkretne prowizje za konkretny przemiot zakupiony przez konkretnego

    Nadal nie rozumiesz istoty problemu. All nie świadczy usług sprzedaży
    przedmiotów. All świadczy usługi wystawiania aukcji.
    To, że All naliczy prowizję za sprzedaż przedmiotu, nie oznacza to
    równocześnie, że *faktycznie do sprzedaży doszło*.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 35. Data: 2010-06-05 18:33:39
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

> [...]
    > To, że All naliczy prowizję za sprzedaż przedmiotu, nie oznacza to
    > równocześnie, że *faktycznie do sprzedaży doszło*.

    wszystko ok, ale skoro allegro oferuje zwrot prowizji i nazywa to zwrotem
    prowizji to juz jednak rzecz zmienia.
    Tym bardzoej ze faktura zawiera prowizje za konkretne aukcje konkretną
    sprzedaz

  • 36. Data: 2010-06-05 18:36:50
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    > W przypadkach uznanych za uzasadnione Allegro może zwrócić Sprzedającemu
    > prowizję (odstąpić od poboru prowizji naliczonej).

    uprzedzajac czepianie sie tego co w nawiasie.
    Konto na allegro wyglada tak, ze mozna je zasilic kwota i z tych pieniedzy
    allegro pobiera
    na prowizje, jezeli pieniedzy nie ma , wowczas konto idzie w minus.
    Jezeli wplaci sie wiecej kasy allegro w przypadku kont fakturowych wystawia
    zaraz fakture vat zaliczka.

    Allegro jak pisze wyzej prowizje dopisuje do konta usera i albo ma zwrot bo
    nie ma nic do zaplaty albo z tej puli idzie
    na nastepne prowizje, co nie zmienia faktu ze nastepuje zwrot zaplaconej
    konkretnej prowizji (w jakiejkowiek formie)
    z konkretnego miesiaca z konkretnego dokumentu .

    pozdrawiam

  • 37. Data: 2010-06-05 18:38:06
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

> [...]
    > To, że All naliczy prowizję za sprzedaż przedmiotu, nie oznacza to
    > równocześnie, że *faktycznie do sprzedaży doszło*.

    ale znaczy ze zwrocono czesc zaplaconej kwoty a wiec doszlo do zmiany ceny
    prowizji (uslugi)z poprzedniego miesiaca

  • 38. Data: 2010-06-05 20:16:29
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-06-2010 o 20:36:50 wspolna-flaszka.pl

    Ale o co ci chodzi? Chyba z 10 osób tłucze ci do głowy
    jak rzecz wyglądy a ty dalej swoje.
    Jeśli masz tezę której chcesz się uparcie trzymać to masz do tego
    oczywiście prawo, ale po co w takim razie zaśmicasz usenet?

    --
    Tomek

  • 39. Data: 2010-06-05 21:26:43
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 05-06-2010 20:33, wspolna-flaszka.pl pisze:
    > Tym bardzoej ze faktura zawiera prowizje za konkretne aukcje konkretną
    > sprzedaz

    Widać dostajesz inną fakturę.
    Ta, którą ja dostaję nie jest za konkretne aukcje. Jest wystawiona za
    usługę "pośrednictwo". Jest jedna pozycja.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 40. Data: 2010-06-06 09:30:50
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Kviat" <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> napisał w wiadomości

    > Widać dostajesz inną fakturę.
    > Ta, którą ja dostaję nie jest za konkretne aukcje. Jest wystawiona za
    > usługę "pośrednictwo". Jest jedna pozycja.

    wymiekam kurwa, a co wchodzi w sklad uslugi posrednictwo allegro ?
    I czy sa to oplaty za wystawienie aukcji w danym miesiacu i oplaty za
    zakonczone aukcje w danym misiacu (czyli pobrane prowizje za konkretne
    przedmioty) ?