  • 41. Data: 2010-06-06 09:32:25
    Temat: Re: faktury korekty z allegro, walek ?
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    >Ale o co ci chodzi? Chyba z 10 osób tłucze ci do głowy
    >jak rzecz wyglądy a ty dalej swoje.
    >Jeśli masz tezę której chcesz się uparcie trzymać to masz do tego
    >oczywiście prawo, ale po co w takim razie zaśmicasz usenet?

    nie 10 osob a dwie i to z grupy al. ktore sie tu przeniosly razem z watkiem
    zapytalem tu w nadzieji ze gorfryd odpowie,
    a musi przeciez wiedziec jak to wyglada od technicznej strony na allegro w
    przypadku kont fakturowych bo jak sam napisal nie wie.

  • 42. Data: 2010-06-06 10:51:29
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-06-2010 o 11:32:25 wspolna-flaszka.pl

    > nie 10 osob a dwie

    Nie policzyłem wcześnie, ale i tak widzę 5 osób a nie 2...

    --
    Tomek

  • 43. Data: 2010-06-06 11:57:09
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>
    napisał w wiadomości news:hufpse$aml$1@inews.gazeta.pl...

    > wymiekam kurwa, a co wchodzi w sklad uslugi posrednictwo allegro ?
    > I czy sa to oplaty za wystawienie aukcji w danym miesiacu i oplaty za
    > zakonczone aukcje w danym misiacu (czyli pobrane prowizje za konkretne
    > przedmioty) ?

    A czy masz to cos, co wchodzi w to posrednictwo, wyszczegolnione na
    fakturze? Pozycja po pozycji.
    Zebys mogl twierdzic, ze faktura, za prowizje, ktore potem zwrocono
    stwierdza stan faktyczny, bo prowizja wymioeniona na pozycji 85. zostala w
    rzeczywistosci zwrocona i na te pozycje domagac sie korekty?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 44. Data: 2010-06-06 11:59:33
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    napisał w wiadomości news:hufpvd$aqj$1@inews.gazeta.pl...

    > zapytalem tu w nadzieji ze gorfryd odpowie,

    Co z tego, ze odpowiedzial, jak Ty dalej uwazasz, ze jest inaczej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 45. Data: 2010-06-06 13:08:07
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

    > Co z tego, ze odpowiedzial, jak Ty dalej uwazasz, ze jest inaczej.

    bo szkopul w tym ze te kilka osob twierdzi ze to jedna usluga , a ona ma
    elementy skladowe scisle uzaleznione od pewnych dzialan w danym meisiacu, a
    tego juz te osoby nie mowia. WYstarczy sobie zamowic w allegro na koncie
    zestawienie prowizji .

    POdałem na grupie al. inny przyklad, gdzie na fakturze takze jest jedna
    pozycja:

    "jezeli sprzedajesz samochod , naliczajac swoja prowizje
    i sumujac ja z cena samochodu piszac w jednej linii zakup samochodu z cena
    20 000.
    Dajesz kupujacemu fakture, nastepnie anulujesz mu czesc prowizji , zwracajac
    mu powiedzmy 1 000 zl, to uwazasz
    ze nie masz obowiazku skorygowac tej faktury na kwote 19 000 bo prowizja nie
    jest wyszczegolniona?"

    moge jedybnie dodac "czy ma znaczenie gdzie ta prowizje zwracasz?".

    pozdrawiam

    ps.
    dla mnie sprawa nie jest oczywista. Nie twoerdze ze mam racje, twierdze ze
    nie jest to oczywiste i przekonac mnie moze
    konkretny przepis, a poki co sa przepisy odnosnie faktur korekt, i zmian
    cen, a zwrot prowizji wlasnie jest zmiana tej ceny za konkretny miesiac.
    Liczy sie przeciez stan faktyczny a nie to co ktos sobie napisze (patrz np
    umowa o dzielo a zlecenie, nie wazne jak se nazwiesz wazne czego dokladnie
    dotyczy)

  • 46. Data: 2010-06-06 13:09:56
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

> [...]
    > stwierdza stan faktyczny, bo prowizja wymioeniona na pozycji 85. zostala w
    > rzeczywistosci zwrocona i na te pozycje domagac sie korekty?

    wchodzisz na swoje konto, wybierasz zakres dat i klikasz zamow zestawienie,
    dokladnie to co jest w zestawieniu
    jest zsumowane na fakturze z danego miesiaca. TO co jest na tym zestawieniu
    jest wyliczane zgodnie z cennikiem.
    DLatego nie jest dla to tak oczywiste .

  • 47. Data: 2010-06-06 13:14:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    wspolna-flaszka.pl wrote:

> [...]
    > konkretny przepis, a poki co sa przepisy odnosnie faktur korekt, i
    > zmian cen, a zwrot prowizji wlasnie jest zmiana tej ceny za konkretny

    A jak zwróciłeś się do allegro o te korekty, to co Ci odpowiedzieli?
    Podali jakąś podstawę prawną na Twoje - umotywowane odpowiednimi przepisami
    o korektach -
    żądanie wystawienia korekty na konkretne prowizje?
    Zakładam, że podjąłeś formalnie wszystkie kroki pisemnie do nich
    i jaka jest ich odpowiedź i interpretacja?

  • 48. Data: 2010-06-06 13:14:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-06-2010 o 15:08:07 wspolna-flaszka.pl

> [...]
    > zwracajac
    > mu powiedzmy 1 000 zl, to uwazasz
    > ze nie masz obowiazku skorygowac tej faktury na kwote 19 000 bo prowizja

    Jeżeli sprzedajesz samochód i cena samochodu (towaru) wynosi 20000, a
    następnie
    zejdziesz z prowizji o 1000zł, to obniżasz cenę towaru o 1000zł - powód
    jest nieistotny.

    Natomiast Allegro nie obniża ceny *już wykonanych* wykonanych usług!

    > Liczy sie przeciez stan faktyczny a nie to co ktos sobie napisze

    Dokładnie - liczy się stan faktyczny a nie nazwa "zwrot prowizji"

    --
    Tomek

  • 49. Data: 2010-06-06 13:15:33
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-06-2010 o 15:09:56 wspolna-flaszka.pl

> [...]
    > zestawienie,
    > dokladnie to co jest w zestawieniu
    > jest zsumowane na fakturze z danego miesiaca. TO co jest na tym

    I to się nie zmienia - nie da się zwrócić wykonanych usług

    --
    Tomek

  • 50. Data: 2010-06-06 13:36:52
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>

> [...]
    > Zakładam, że podjąłeś formalnie wszystkie kroki pisemnie do nich
    > i jaka jest ich odpowiedź i interpretacja?

    nie, narazie zwrocilem sie do grupowiczow a konkretnie jednego tego bardziej
    kompetentnego.

    Oni np (z grupy Al. to wiem) a dokladniej ich konsultanat stwierdzil gdy
    jeden z uzytkownikow
    zapytal, ze zwolenieni z kasy wfiskalnej nadal obowiazuje przy PZA i walnal
    jakies uzasadnienie, tymczasem ten sam user
    wystapil o interpretacje do US a ten stwierdzil co innego. Wiec jednak tak
    wspaniali prawnicy w tym allegro nie pracuja.