  • 1. Data: 2006-05-11 11:52:29
    Temat: faktury zaliczkowe, korekty - problem
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Jak myślicie, jak można naprawić błąd w fakturze zaliczkowej, polegający
    na tym że faktura jest wystawiona niezgodnie z rozporządzeniem?

    Mam fakturę (cudo!) na której jest nazwa towaru: "zaliczka na towar lub
    usługę". Kwota zaliczki (netto, VAT, brutto) i tyle.
    Ani specyfikacji na co ta zaliczka ani danych o wartości umowy.

    I teraz pan, co wystawia faktury mówi że wszystkim tak wystawia i nikt
    sie nie czepia. A, i "komputer tak wystawia" co jest akurat bzdurą bo
    maja CDN Optime którą mam pecha (pech dla nich ;) ) znać i tam jest
    bardzo ładnie rozwiązana opcja faktur zaliczkowych.

    Mniejsza z tym.

    Zastanawiam sie jak to poprawić.
    Najprostsze - dopisać brakujące elementy - czyli dane o zleceniu i jego
    wartości - na kopii i na oryginale, zaparafować i będzie ok. Na fakturze
    jest dużo wolnego miejsca. Ale księgowa tamtej firmy twierdzi, że nie
    wolno pisać na fakturach drukowanych z komputera (SIC!). A poza tym to
    faktura z kwietnia więc ona jest już fizycznie w centrali a to gdzieś
    pod Poznaniem.
    Pomysłu nie ma, korygować nie będzie i w ogóle czego ja chcę.

    A... od paru miesięcy mamy nowe przestępstwo skarbowe jakim jest wadliwe
    wystawienie faktury :)

    Zastanawiam sie czy odliczyć VAT z takiego bubla. Bo najśmieszniejsze,
    że w maju będzie korekta na zwrot zaliczki jako że towar który został
    zamówiony nie dojedzie i bierzemy go z innej firmy.
    Szarpać sie z kobitą? Straszyć ją KKSem?

    Kiedyś był taki przepis w ustawie o PTU, że jeżeli podatnik nie ujął w
    rejestrze zakupów faktury pierwotnej i nie odliczył z niej podatku to
    korekty (jeżeli jest na cała kwotę faktury) nie musi także rejestrować.
    I ten przepis gdzieś mi zginął w ustawie po maju 2004.
    Albo jestem ślepa albo faktycznie go skasowali.

    Jakbym mogła go znaleźć to bym miała problem z głowy.

    A jak nie, to wychodzi, że mogę nie odliczyć VAT z faktury na zaliczkę
    ale korektę na zwrot zaliczki musze i tak zarejestrować. A to to jest
    było nie było 500zł Vatu w plecy.

    Jestem ślepa czy faktycznie przepis zniknął?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 2. Data: 2006-05-11 19:50:48
    Temat: Re: faktury zaliczkowe, korekty - problem
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Maddy napisał(a):

> [...]
    > Albo jestem ślepa albo faktycznie go skasowali.
    >
    > Jakbym mogła go znaleźć to bym miała problem z głowy.

    Rozporządzenie MF w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom,
    zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania
    oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od
    podatku od towarów i usług:

    "§ 17.
    [...]
    4. Nabywca otrzymujący fakturę korygującą:
    [...]
    2) jest obowiązany do zmniejszenia kwoty podatku naliczonego w
    rozliczeniu za miesiąc, w którym fakturę otrzymał, a w przypadku nabywców,
    o których mowa w art. 99 ust. 2 i 3 ustawy, w rozliczeniu za kwartał, w
    którym fakturę otrzymali - jeżeli ujęcie jej w rozliczeniu spowoduje
    obniżenie podatku naliczonego.

    5. Przepisu ust. 4 pkt 2 nie stosuje się w przypadku, gdy podatnik nie
    rozliczył podatku określonego w fakturze, której korekta dotyczy."

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 3. Data: 2006-05-12 06:32:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Docent napisał(a):

> [...]
    >
    > 5. Przepisu ust. 4 pkt 2 nie stosuje się w przypadku, gdy podatnik nie
    > rozliczył podatku określonego w fakturze, której korekta dotyczy."

    O, dzięki.

    Maddy "właśnie przesiadka z -2,5 na -3 BTW"

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813