  • 1. Data: 2006-05-11 09:34:57
    Temat: dojazdy PKP, PKS, prywatni przewoznicy
    Od: "cacup" <c...@n...stud.pam.szczecin.pl>

    Witam

    czy prowadzac dzialalnosc gospodarcza mozna w koszty uzyskania przychodu
    wsadzac koszty poniesione na dojazdy PKP/PKS. jak zalatwic fakture? czy
    mozna zalaczac same bilety, czy moze lepiej zbiorczo pod koniec miesiaca
    wyslac bilety do przewoznika i poprosic o wystawienie faktur z calego
    miesiaca?

    - - -

    Pozdrawiam, Szymon.

  • 2. Data: 2006-05-11 11:06:44
    Temat: Re: dojazdy PKP, PKS, prywatni przewoznicy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 May 2006, cacup wrote:

    > czy prowadzac dzialalnosc gospodarcza mozna w koszty uzyskania przychodu
    > wsadzac koszty poniesione na dojazdy PKP/PKS.

    "dlaczego by nie" ;)
    Po prawdzie są negatywne interpretacje US jeśli podróż jest "podstawową
    częścią działalności lub pracy" - czyli np. kierowca czy konwojent
    może napotkać na opór :]

    > jak zalatwic fakture?

    Kazać wypisać przy zakupie! Ale IMO to strzał z armatki.

    > czy mozna zalaczac same bilety,

    Ja zaliczam - ale nie wprost, tylko za pomocą DW nazywanego
    "rozliczeniem delegacji" (czy "wyjazdu służbowego" czy co kto tam
    lubi). Trzeba przyznać że w rozporządzeniu do KPiR (kiedy ostatnio
    czytałeś? ;)) regulacji na inne niż diety wydatki wyraźnie NIE
    zapisano - ale ani przy czynnościach sprawdzajacych ani przy
    kontroli US się nie przyczepił. Tym bardziej że w takim DW musi
    być lista kto, gdzie, kiedy... więc ma sens poparcie tego biletami.
    Par.14.2.5 oraz .3 rozporządzenia.
    Dla spełniających pewne wymogi biletów (odległość >50km, wybity
    NIP wystawcy itp) z kolei w rozporządzeniu o fakturach (kiedy
    ostatnio czytałeś ? ;)) jest przepis o prawie uznawania
    ich za faktury, i z takich biletów również odliczam VAT.
    Jak ktoś ma koncept żeby z biletów komunikacji miejskiej
    odliczyć VAT to musi zdobyć f-re :), ale tu też sprawa jest
    prosta: kupuje się je "z góry".

    > czy moze lepiej zbiorczo pod koniec miesiaca wyslac
    > bilety do przewoznika

    A jest jakaś podstawa prawna do takiego działania?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-05-16 09:00:57
    Od: "cacup" <c...@n...stud.pam.szczecin.pl>

    widzisz, bo mi chodszi glownie o to ze czesto musze dojezdzac na szkolenia
    (jestem stomatologiem i prowadze dzialalnosc gosp.). wiec chcialbym sobie
    odliczac jesli to tylko mozliwe wlasnie dojazdy na takie szkolenia, bo
    czesto odbywaja sie one daleko i w zwiazku z tym bilety tez do najtanszych
    nie naleza.

    jakbyscie sugerowali mi rozwiazac to zagadnienie w najbardziej odpowiedni
    sposob?

    --

    - - -
    Pozdrawiam, Szymon.