  • 1. Data: 2005-08-11 12:01:35
    Temat: firma i rozliczenia - laik
    Od: moneo <b...@m...skasuj.pl>

    qaniam,
    sytuacja hipotetyczna:
    - pracuje na etat, pracodawca oplaca zus
    - mam dzialanosc - zdrowotne oplacam dodatkowo jako firma
    - jestem vatiowiec
    - wystawiam w miesiacu jedna fakture na 1000 pln netto
    - place w miesiacu jedna fakture na 50 pln netto
    czy calosc rozliczeni to zwrot do skarbowki roznicy vatu, czy tez moze
    zdrowotne tez ma cos do rzeczy? czy stanowi koszt uzyskania przychodu?
    bo podatek jako fizyczny z dg rozliczam raz do roku, tak?..
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-08-11 12:43:54
    Temat: Re: firma i rozliczenia - laik
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "moneo" <b...@m...skasuj.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > - place w miesiacu jedna fakture na 50 pln netto
    > czy calosc rozliczeni to zwrot do skarbowki roznicy vatu, czy tez moze

    do VATu nie ma nic do rzeczy

    czy stanowi koszt uzyskania przychodu?

    nie, ale podlega odliczeniu od podatku dochodowego

    > bo podatek jako fizyczny z dg rozliczam raz do roku, tak?..

    nie, wszystko zalezy od formy opodatkowania

    --
    Pozdrawiam

    [ksiegowosc, podatki, wynagrodzenia, ZUS]