    From: slimak <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: firmanctwo ?
    Date: Tue, 31 May 2005 22:20:18 +0200

    Cavallino wrote:

    > Uz.ytkownik "Bartek" <b...@p...onet.pl> napisa? w wiadomos'ci

    > Oczywis'cie.
    > Poczytaj archiwum.

    To ja moze zadam pytanie Cavallino, ktory bez wahania napisal "oczywiscie"
    Gdzies czytalem ze aby istnialo pojecie firmanctwa to musi wystapic
    faktyczne uszczuplenie zobowiazan podatkowych lub musza byc warunki ku
    temu ....
    i teraz nasz przyklad.

    Skoro pytajacy nigdzie nie pracuje to zaplacilby podatek tylko od
    wlasniej DG co przy jej rozmiarach raczej nie rokuje na wejscie w 2 prog
    podatkowy.
    Skoro wiec podatek tan zaplaci ojciec na ktorego bedzie dzialnosc to
    czyz w stosunku do ojca prawdopodobienstwo przekroczenia progu nie jest
    wieksze?
    Reasumujac - gdy autor watku zafra jak opisal to raczej stworzy warunki
    do zwiekszenia wplywow do kasy fiskusa a nie do ich zmniejszenia - wiec
    czy to na pewno jest firmanctwo?
    Jakie straty poniesie (lub moze poniesc) fiskus w sytuacji opisywanej
    przez autora watku?

    ... chyba ze fakt unikania skladek ZUSowych poprzez rejestrowanie
    dzialnosci na inna osobe tez jest firmanctwem ... ale jak chyba dobrze
    kumam to firmanctwo opisane jest w jakims tam praagrafie KKS ktory chyba
    spraw zusowych nie dotyczy