  • 1. Data: 2005-05-29 15:36:05
    Temat: firmanctwo ?
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

    Witam !

    Chcialbym zalozyc wlasna DG, ale wg. biznesplanu przez pierwsze kilka
    miesiecy bede zarabial po kilkaset zl, wiec nie byloby nawet na ZUS.
    Chcialbym wiec zalozyc DG na np. ojca, ktory jest juz zatrudniony i
    pracodawca oplaca za niego ZUS. Czy jesli ojciec zalozy DG i bedzie dalej
    pracowal tam gdzie pracuje, a ja bede robil wszystko w nowej firmie ojca,
    ale wszystkie faktury, pieczatki itp. beda na ojca to jest firmanctwo? On
    bedzie tylko wystawial fakture np. za zrobiona przeze mnie strone WWW,
    bedzie placil podatki itp., wszystko bedzie na niego, tyle ze ja bede
    pracowal a on odbieral wyplate. Ta wyplata pozniej bedziemy sie dzielic (po
    prostu dostane do reki np. 90% zysku). To jest nielegalne? Czy lepiej by
    bylo gdybym podpisal umowe zlecenie (nie musialbym placic zusu bo nie
    skonczylem 26lat) i ojeciec placilby mi wg. umowy? Wolalbym pierwsza opcje -
    mniej skomplikowana i mniej podatkow do placenia.

    Dziekuje za odpowiedzi

    Bartek

  • 2. Data: 2005-05-29 19:20:22
    Temat: Re: firmanctwo ?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracowal tam gdzie pracuje, a ja bede robil wszystko w nowej firmie ojca,
    > ale wszystkie faktury, pieczatki itp. beda na ojca to jest firmanctwo?

    Oczywiście.
    Poczytaj archiwum.

  • 3. Data: 2005-05-31 20:20:18
    Od: slimak <s...@w...pl>

    Cavallino wrote:

    > Uz.ytkownik "Bartek" <b...@p...onet.pl> napisa? w wiadomos'ci

    > Oczywis'cie.
    > Poczytaj archiwum.

    To ja moze zadam pytanie Cavallino, ktory bez wahania napisal "oczywiscie"
    Gdzies czytalem ze aby istnialo pojecie firmanctwa to musi wystapic
    faktyczne uszczuplenie zobowiazan podatkowych lub musza byc warunki ku
    temu ....
    i teraz nasz przyklad.

    Skoro pytajacy nigdzie nie pracuje to zaplacilby podatek tylko od
    wlasniej DG co przy jej rozmiarach raczej nie rokuje na wejscie w 2 prog
    podatkowy.
    Skoro wiec podatek tan zaplaci ojciec na ktorego bedzie dzialnosc to
    czyz w stosunku do ojca prawdopodobienstwo przekroczenia progu nie jest
    wieksze?
    Reasumujac - gdy autor watku zafra jak opisal to raczej stworzy warunki
    do zwiekszenia wplywow do kasy fiskusa a nie do ich zmniejszenia - wiec
    czy to na pewno jest firmanctwo?
    Jakie straty poniesie (lub moze poniesc) fiskus w sytuacji opisywanej
    przez autora watku?

    ... chyba ze fakt unikania skladek ZUSowych poprzez rejestrowanie
    dzialnosci na inna osobe tez jest firmanctwem ... ale jak chyba dobrze
    kumam to firmanctwo opisane jest w jakims tam praagrafie KKS ktory chyba
    spraw zusowych nie dotyczy

  • 4. Data: 2005-06-01 15:21:13
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Uzytkownik "slimak" <s...@w...pl> napisal w wiadomosci news:

    > To ja moze zadam pytanie Cavallino, ktory bez wahania napisal "oczywiscie"
    > Gdzies czytalem ze aby istnialo pojecie firmanctwa to musi wystapic
    > faktyczne uszczuplenie zobowiazan podatkowych

    Powiem tak - gdyby nie nastepowalo uszczuplenie naleznych panstwu sum, to
    pytajacy otworzylby ta dzialalnosc na siebie i nie kombinowal.
    Chyba ze masochista.

  • 5. Data: 2005-06-01 15:42:53
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisal w wiadomosci

    > Powiem tak - gdyby nie nastepowalo uszczuplenie naleznych panstwu sum, to
    > pytajacy otworzylby ta dzialalnosc na siebie i nie kombinowal.
    > Chyba ze masochista.

    Chodzi tylko o ZUS.

    Dlaczego w tym kraju trzeba dzialac na poczatku 'na czarno' zeby dorobic sie
    na tyle aby moc placic ZUS i zeby jeszcze cos zostalo. Czy jest jakas
    mozliwosc nieplacenia ZUSu np. przez pierwszy rok prowadzenia dzialalnosci?
    Jakies programy dla studentow?

  • 6. Data: 2005-06-01 18:23:09
    Od: " " <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Bartek <b...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > na tyle aby moc placic ZUS i zeby jeszcze cos zostalo. Czy jest jakas
    > mozliwosc nieplacenia ZUSu np. przez pierwszy rok prowadzenia dzialalnosci?

    Sa dwa - dostepne w calej POlsce wiec tez powinienes sie zalapac bez
    problemow(ja sie zglosilem ze szkieletowym biznesplanem i sie zalapalem)

  • 7. Data: 2005-06-02 08:59:22
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Jest projekt, aby noworozpoczynający DG płacili ZUS w dużo mniejszej
    wysokości - coś ok.250 zł. Dzisiaj komisja sejmowa ma to głosować - zdaje
    się że GP o tym pisała. Zainteresuj się i może jeszcze chwilę poczekaj z
    "inauguracją".
    Graszka.

  • 8. Data: 2005-06-02 10:43:36
    Od: "Rafal" <g...@o...pl>

    Użytkownik <t...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Sa dwa - dostepne w calej POlsce wiec tez powinienes sie zalapac bez
    > problemow(ja sie zglosilem ze szkieletowym biznesplanem i sie zalapalem)

    A moglbys napisac o tym cos wiecej? ew. jakis link podac gdzie sie tak mozna
    zalapac?:)

  • 9. Data: 2005-06-02 12:15:28
    Od: " " <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Rafal <g...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > dzialalnosci?

    > A moglbys napisac o tym cos wiecej? ew. jakis link podac gdzie sie tak mozna

    W Agencji Rozwoju Regionalnego udalo mi sie zalapac na fantastyczny program
    "CH..C.wD..." a w Biurze Rozwoju Regionu czy jakos tak na "Zjazd mi stad":) -
    to sa programy rzadowe.

    A powaznie to mozesz zlozyc wniosek na inkubatory.pl(termin minal dwa dni temu
    ale beda nastepne) oraz zaczaic sie w urzedzie gminy/miasta na dofinansowanie
    pomostowe.

  • 10. Data: 2005-06-02 13:15:00
    Od: "Rafal" <g...@o...pl>

> [...]
    temu
    > ale beda nastepne) oraz zaczaic sie w urzedzie gminy/miasta na

    naprawde jestes przezabawny:|