  • 1. Data: 2006-05-24 04:41:13
    Temat: fotografia ,grafika a ryczałt proszę o pomoc ....
    Od: "KRZYSZTOF KWIATKOWSKI" <s...@N...gazeta.pl>

    Witam, zarejestrowałem działalnosc z przewazaniem dzialnosci fotograficznej
    oraz uslug graficznych. Chciałbym pozostać na zasadzie opodatkowania
    ryczałtowego 8,5 %.Ponoć jednak aby wystawić rachunek na usluge
    fotograficzna lub graficzna trzeba być płatnikiem Vat.Mam pytanie jaka
    działalnosć wg. PKD może byc prowadzona na zasadzie ryczałtu w zakresie
    zbliżonym do fotografii czy grafiki komputerowej, ponoć jest to
    przygotowanie do druku. Dziękuję za posty...

  • 2. Data: 2006-05-24 07:40:18
    Temat: Re: fotografia ,grafika a ryczałt proszę o pomoc ....
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 May 2006, KRZYSZTOF KWIATKOWSKI wrote:

    > Witam, zarejestrowałem działalnosc z przewazaniem dzialnosci fotograficznej
    > oraz uslug graficznych.

    ...czyli masz zamiar wyjechać na drogę.
    Rowerem, więc nikt nie sprawdza czy znasz Kodeks Drogowy :)

    > Chciałbym pozostać na zasadzie opodatkowania
    > ryczałtowego 8,5 %.Ponoć jednak aby wystawić rachunek na usluge
    > fotograficzna lub graficzna trzeba być płatnikiem Vat.

    Powoli.
    Czy odnoszę złe wrażenie, czy jednak słusznie wydaje mi się że mieszasz
    ze sobą podatek *dochodowy* (na przykład płacony jako ryczałt od
    przychodu) z podatkiem od towarów i usług potocznie zwanego "VAT"?
    To są dwa *różne* podatki!!

    > Mam pytanie jaka
    > działalnosć wg. PKD może byc prowadzona na zasadzie ryczałtu w zakresie
    > zbliżonym do fotografii

    Tak trochę OT - coś na ten temat mogą wiedzieć również na .foto
    i .foto.cyfrowa :), ja zawodowym fotografem nie jestem, tylko jako
    podatkolog stosowany (dla własnych celów) usiłuję podpytać czy
    ów Kodeks Drogowy do jeżdżenia rowerem lub jak kto woli zestaw
    ustaw przydatnych do prowadzenia DG obejrzałeś :)
    I tak wprost mówiąc - czy obejrzałeś tabelkę w ustawie o podatku
    ryczałtowym, bo niewątpliwie statystyczny grupowicz ma mniejsze
    szanse niż fotograf :) od rozeznania co go może dotyczyć!
    BTW:
    http://podatki.pl/ (akty prawne - darmowa rejestracja)
    http://infor.pl/
    ...i parę podobnych może się przydać jako ew. "źródło" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-05-24 18:05:37
    Od: <g...@n...pl>

    Użytkownik "KRZYSZTOF KWIATKOWSKI" <s...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:e50o59$9ki$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > zbliżonym do fotografii czy grafiki komputerowej, ponoć jest to
    > przygotowanie do druku. Dziękuję za posty...

    http://www.gazeta.pl/usenet/

    Nie musisz byc podatnikiem VAT aby wystawiac rachunki.Nie mozesz jedynie
    wystawic faktury VAT.