    From: ajt <a...@u...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: fotografia i miejsce prowadzenia dzialalnosci...?
    Date: Sat, 01 Oct 2005 12:47:44 +0200

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Poproszę nie krzycz na mnie - bo stan prawny przy takich umowach
    > jest porąbany jak niewiemco...
    > Ale tak wychodzi.
    > I AFAIK wszystkie ostatnie decyzje US w ramach odpowiedzi
    > na "ordynacyjne" pytania podatników zmierzają w tym kierunku.

    Wcale na Ciebie nie krzyczę :)
    Zastanawiam się, jak ma się to, co piszesz, do nowelizacji ustawy vat z
    maja tego roku. Przytoczę pewien fragment:

    "Art. 15. 1. Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające
    osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność
    gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej
    działalności."
    i dalej:
    "3. Za wykonywaną samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w
    ust.
    1, nie uznaje się czynności:
    1) z tytułu których przychody zostały wymienione w art. 12 ust. 1-6
    ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych
    (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, z późn. zm.3));
    2) (19) (uchylony);
    3) (20) z tytułu których przychody zostały wymienione w art. 13 pkt 2-9
    ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych,
    jeżeli z tytułu wykonania tych czynności osoby te są związane ze zlecającym
    wykonanie tych czynności prawnymi więzami tworzącymi stosunek prawny
    pomiędzy zlecającym wykonanie czynności i wykonującym zlecane czynności
    co do warunków wykonywania tych czynności, wynagrodzenia i
    odpowiedzialności
    zlecającego wykonanie tych czynności wobec osób trzecich,
    3a. (21) Przepis ust. 3 pkt 3 stosuje się odpowiednio do usług twórców i
    artystów wykonawców w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych, wynagradzanych w formie honorariów za przekazanie lub
    udzielenie
    licencji do praw autorskich lub praw artystycznego wykonania albo ich
    wykonanie, w tym również wynagradzanych za pośrednictwem organizacji
    zbiorowego zarządzania prawami autorskimi lub prawami pokrewnymi.
    "
    ?

    Pozdrawiam
    @