    From: ajt <a...@u...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: fotografia i miejsce prowadzenia dzialalnosci...?
    Date: Sun, 02 Oct 2005 17:41:20 +0200

    Jednego posta scancelowałem, przy drugim Mozilla wykonała "niedozwoloną
    operację" akurat w chwili wysyłania i go nie widzę....
    Do trzech razy sztuka, ale do rzeczy:

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Tu.
    >
    > Tu jest powiedziane że jeśli chodzi o umowy "wykonywane osobiście"
    > (czyli umowy zlecenia i o dzieło nie wykonywane w ramach DG) to
    > liczy się definicja z ustawy o podatku dochodowym a nie definicja
    > z K.C.
    > Art. 13 odwołuje się do art. 1.1.2 (listy definicji rodzajów dochodów).
    > Umowy do których mogą być zastosowane 50%KUP z kolei (nie licząc
    > dochodów o pracę) są zaliczane do art. 10.1.7 (na liście) oraz
    > opisu art. 18 oraz rozliczania art. 19.
    >
    > Poznać też to po tym iż na PIT-36/PIT-37 są w innym wierszu :)

    OK, z tym się zgadzam, ale
    pominąłeś, cytowany przeze mnie, art. 15 ust. 3a, który wg mnie jest
    tutaj kluczowy.
    Przytoczę go jeszcze raz:

    "3a. (21) Przepis ust. 3 pkt 3 stosuje się odpowiednio do usług twórców
    i artystów wykonawców w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i
    prawach pokrewnych, wynagradzanych w formie honorariów za przekazanie
    lub udzielenie
    licencji do praw autorskich lub praw artystycznego wykonania albo ich
    wykonanie, w tym również wynagradzanych za pośrednictwem organizacji
    zbiorowego zarządzania prawami autorskimi lub prawami pokrewnymi. "

    Czyli ustawa każe traktować powyższe przypadki tak samo jak
    wymienione wcześniej w pkt. 3 z powołaniem się na ust. o pod. doch.

    Może orzeczenia, o których pisałeś, dotyczą okresu, w którym nie było
    jeszcze
    dodanego w maju punktu 3a?

    Pozdrawiam
    @