    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: fundusz remontowy 2003 i 2004
    Date: Tue, 08 Mar 2005 16:48:34 -0600

    Monika Czepukojc wrote:
    > Witam!
    > W zeszłym roku wypałniałam PIT37 i PITO. Moja wpłata na fundusz
    > remontowy nie przekroczyła 567 zł, więc nie wypełniałam PITD. W tym roku
    > znacznie przekroczyłam tę kwotę, ale czy mogę również odliczyć fundusz
    > remontowy z 2003? W poprzednim roku nigdzie nie odnotowałam tego, że
    > chciałabym to w tym roku odliczyć, ponieważ nawet gdybym zsumowała z obu
    > lat fundusze remontowe nie przekroczyłabym 567zł. Jednak poniosłam inne
    > wydatki, co pozwoliło mi przekroczyć tę kwotę i odliczyć od podatku
> [...]

    Wydatki na remont i modernizację budynku mieszkalnego lub lokalu
    mieszkalnego oraz wpłaty na wyodrębniony fundusz remontowy spółdzielni
    mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej mogą być odliczone w 2004 r.,
    jeżeli suma wydatków poniesionych przez podatnika w latach 2003-2004
    wyniosła co najmniej 567 zł.

    Czyli 2003 rok doliczasz do roku 2004.

    Limity odliczeń od podatku z tytułu poniesienia wydatków na remont i
    modernizację budynku lub lokalu mieszkalnego, wpłat na wyodrębniony
    fundusz remontowy spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej
    dotyczą wydatków poniesionych w latach 2003-2005.

    To dlatego musisz wpisać ile odliczyłaś w 2003 roku, bo o tyle
    pomniejszy ci się limit w 2004. W twoim przypadku będzie to zero.

    Kwota, o którą zmniejsza się podatek w 2004 roku nie może przekroczyć
    19% poniesionych wydatków, przy czym kwota ta nie może być wyższa niż:
    4 725 zł minus kwota odliczenia z tytułu wydatków poniesionych i
    podlegających odliczeniu w 2003 r. - jeżeli wydatki dotyczą lokali
    mieszkalnych
    bądź
    5 670 zł minus kwota odliczenia z tytułu wydatków poniesionych i
    podlegających odliczeniu w 2003 r. - jeżeli wydatki dotyczą budynków
    mieszkalnych lub wpłat na wyodrębniony fundusz remontowy spółdzielni
    mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej.

    Jeżeli podatnik remontował lub modernizował jednocześnie budynek
    mieszkalny, lokal mieszkalny lub dokonywał wpłat na wyodrębniony fundusz
    remontowy spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej, to
    łączne odliczenie z tych tytułów nie może w latach 2003-2004 przekroczyć
    kwoty 5 670 zł.

    Wysokość powyższych limitów podwyższa się o kwotę 945 zł - jeżeli
    podatnik dokonując remontu lub modernizacji budynku mieszkalnego lub
    lokalu mieszkalnego poniósł wydatki na remont i modernizację instalacji
    gazowej, urządzeń eksplozymetrycznych lub urządzeń gazowych i w związku
    z tymi wydatkami przekroczył limity odliczeń, o których mowa wyżej.