    From: "Andrzej" <a...@u...elektronik.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: fv proforma
    Date: Wed, 6 Feb 2002 23:16:56 +0100

    Użytkownik Graszka <g...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@w...pl...

    A -przy okazji- moze ktos praktykowal przesylanie kontrahentowi
    > np.plyty CD z programem (czy tez czegos innego) "za pobraniem". Jakie tu
    > sie moga kryc niespodzianki? Rozmawialam z pania w Urzedzie Pocztowym i
    > dowiedzialam sie, ze mozna np. dokonac takiej operacji nie tylko
    > gotowkowo, ale np. dolaczyc do przesylki blankiet przelewu na nasze
    > konto (co wchodzi w gre przy wiekszych kwotach).
    > Chodzi o sytuacje, kiedy klient jeszcze jest malo znany (pierwsza
    > transakcja), a ponadto zalezy nam na czasie i chcemy szybko miec wplyw
    > na konto.

    Witam,
    Praktykuje to w dosc duzych ilosciach (wysylam programy - fakturowanie,
    przelewy itp). Blankiet przelewu jest zawsze korzystniejszy, a zwlaszcza
    przy malych kwotach, bo jest ok. 3zl taniej niz przekaz. Kiedys (2-3 lata
    temu) poczta zwlekala z wplata i trwalo to przecietnie 3 tygodnie. Teraz
    pieniadze sa na koncie 5-7 dni od dnia nadania przesylki, choc sporadycznie
    zdarza sie poczcie jakas wpadka i trwa to np. miesiac. Do dzis nie
    doczekalem sie jednej wplaty z pazdziernika, musze to w koncu zareklamowac.
    Ryzykowne jest wkladanie faktury, zwlaszcza przy pierwszej transakcji.
    Klient np. rozmysli sie, zignoruje awizo i poczta zwraca przesylke po 3-4
    tygodniach. Nie wiadomo co z taka faktura zrobic, bo juz zaksiegowana, vat
    rozliczony, a do transakcji wcale nie doszlo, wiec nawet nie ma podstawy do
    wystawienia korekty, zreszta klient musialby ja podpisac, ale on wcale
    klientem nie zostal. Dlatego przy pierwszej transakcji wkladam do koperty
    upowaznienie na wystawienie faktury bez podpisu. Jesli klient je przefaksuje
    lub wysle poczta to mam pewnosc, ze odebral przesylke i wysylam fakture.

    Pozdrawiam
    AJT