    From: Grzegorz <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: fv z data 01-2003r dotyczaca 2002r
    Date: Thu, 20 Feb 2003 20:38:35 +0100

    On Thu, 20 Feb 2003 00:39:28 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    >On Wed, 19 Feb 2003, Grzegorz wrote:
    >[...]
    >
    > Że jak ?
    > Znaczy - Maddy nie istnieje czy nie przekabaca klientów (z kasy
    >na memoriał właśnie) ?
    > O ile pamiętam z jej komentarzy - trzeba tylko pilnować żeby
    >koszty wtopić we właściwym roku.
    >[...]
    Przepraszam, ale nie czytam tej listy i nie wiem kto to jest Maddy.
    Moim skromnym zdaniem przejscie z kasy na memorial przy KPiR nie jest
    jednak mozliwe poniewaz:
    1/ w art 22 ust.4 określona jest podstawowa zasada potracania kosztow
    - tylko w roku podatkowym , w ktorym zostaly poniesione.
    2/wyjatek ust.5 - nas nie dotyczy, ust.6 nas dotyczy, ale pod
    warunkiem , ze stale w kazdym roku podatkowym KPiR bedzie prowadzona w
    sposob umozliwiajacy wyodrebnienie kosztow uzyskania odnoszacych sie
    tylko do tego roku podatkowego.

    Przy kasie stosuje ust.4 czyli nie wyodrebniam kosztow odnoszacych sie
    dodanego roku podatkowego, wazny jest moment poniesienia (pamietajac
    oczywiscie o rozporzadzeniu na temat KPiR). Jezeli w nastepnym chce
    przejsc na memorial, to niestety nie moge twierdzic , ze stale
    (stale!) wyodrebniam koszty odnoszace sie do danego roku podatkowego.

    > Przy memoriale ??

    Nie, przy kasie.

    > Niedawno dywagowałem nt. paragrafu 22 owego rozporządzenia - zajrzyj,
    >jest wykład jak to zrobić w konkretnym przypadku (co prawda *konkretnym*
    >- tylko VATowcy i tylko zaliczający f-ry z dniem wystawienia, ale
    >IMHO prezentuje ideę). Inna sprawa że sam próbowałem źle podejść
    >do własnego problemu :), jak było widać z pytań.

    Wyklad byl na liscie czy gdzies w sieci ? Chetnie przeczytam
    argumenty, ze przejscie na memorial jest mozliwe. Dla mnie to nowosc.
    Jak do tej pory spotykalem sie kilkakrotnie z pogladem ( pisemka
    INFOR-u i chyba w Rzepie) , ze nie jest to mozliwe, a mnie laikowi
    latwo przeciez wszystko wmowic.

    > Inna sprawa, że nie wiem czy zamknięcie księgi (przez podsumowanie
    >i rozliczenie remanentu) jest dostateczną "niemożliwością"... !
    >
    >pzdr, Gotfryd

    Dzieki za zainteresowanie tematem.

    Grzegorz