  • 11. Data: 2005-03-18 13:44:09
    Temat: Re: gdzie my żyjemy ?!?!
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "klon" <k...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:d1ehku$o5q$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A ja uważam, że nalezy właśnie tropic przede wszystkim takich drobnych
    > złodziei. Z drobnych robią się wielcy. Okradasz Państwo i jeszcze beczysz.

    nie zorumiales chyba sensu posta. Tu nie chodzi o fakt zablkoowania
    nalzenych panstwu pieniedzy a kwoty
    20 000 . Nalezalo zablkokowac 50 zl.

    P.

  • 12. Data: 2005-03-18 13:45:52
    Od: "ponton" <m...@p...onet.pl>

    > A ja uważam, że nalezy właśnie tropic przede wszystkim takich drobnych
    > złodziei. Z drobnych robią się wielcy. Okradasz Państwo i jeszcze beczysz.

    Jeśli już, to należy tropić wszystkich a nie tylko tych których tropić nie
    trzeba bo się nigdzie nie ukrywają. A blokowanie środków nieproporcjonalnie
    większych od zobowiązania to jak nazwać??? Wg mnie to jest dopiero
    złodziejstwo, mogli chociaż poinformować.

    ponton

  • 13. Data: 2005-03-18 15:39:00
    Od: zoil <z...@y...com.pl>

    On Fri, 18 Mar 2005 13:21:12 +0100, Piotr A. Dybczyński wrote:

    >I pomyśleć, że jedni okradają Państwo na miliony a inni są tak brutalnie
    >traktowani za 50 zł.

    Ja tam cieszę się, że dożyłem czasów gdy państwo zaczęło dobierać się
    i do jednych i do drugich.

    >Płaćcie mandaty, a lepiej nie przechodźcie na czerwownym świetle jak patrzy
    >policja. Albo jak ja nadjeżdżam :-)))

    Powiedz to swojej koleżance - bohaterce Twojego postu. :)

  • 14. Data: 2005-03-18 17:44:05
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:185816321.20050318141140@pik-net.pl...
    > Hello opix,
    >
    > Friday, March 18, 2005, 2:00:25 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie ma odsetek od mandatów. Stosowany środek egzekucyjny/wartość
    > blokady nie może stać w rażącej niezgodności z kwota egzekwowana.

    Art. 80 UPEA
    § 1. Organ egzekucyjny dokonuje zajęcia wierzytelności z rachunku
    bankowego przez przesłanie do banku, a jeżeli bank posiada oddziały -
    do właściwego oddziału, zawiadomienia o zajęciu wierzytelności
    pieniężnej zobowiązanego z rachunku bankowego do wysokości egzekwowanej
    należności pieniężnej wraz z odsetkami z tytułu niezapłacenia w
    terminie dochodzonej wierzytelności oraz kosztami egzekucyjnymi. Organ
    egzekucyjny jednocześnie wzywa bank, aby bez zgody organu egzekucyjnego
    nie dokonywał wypłat z rachunku bankowego do wysokości zajętej
    wierzytelności, lecz bezzwłocznie przekazał zajętą kwotę organowi
    egzekucyjnemu na pokrycie egzekwowanej należności albo zawiadomił organ
    egzekucyjny, w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, o
    przeszkodzie w dokonaniu wpłaty.

    § 2. Zajęcie wierzytelności z rachunku bankowego zobowiązanego jest
    dokonane z chwilą doręczenia bankowi zawiadomienia o zajęciu, o którym
    mowa w § 1, i obejmuje również kwoty, które nie były na rachunku
    bankowym w chwili zajęcia, a zostały wpłacone na ten rachunek po
    dokonaniu zajęcia.

    § 3. Jednocześnie z przesłaniem zawiadomienia, o którym mowa w § 1,
    organ egzekucyjny zawiadamia zobowiązanego o zajęciu jego
    wierzytelności z rachunku bankowego, doręczając mu odpis tytułu
    wykonawczego, o ile nie został wcześniej doręczony, i odpis
    zawiadomienia skierowanego do banku o zakazie wypłaty zajętej kwoty z
    rachunku bankowego bez zgody organu egzekucyjnego.

    --
    == opix ==

  • 15. Data: 2005-03-18 19:44:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello opix,

    Friday, March 18, 2005, 6:44:05 PM, you wrote:
> [...]
    > pieniężnej zobowiązanego z rachunku bankowego do wysokości egzekwowanej
    > należności pieniężnej wraz z odsetkami z tytułu niezapłacenia w

    Nie ma odsetek w przypadku mandatów za wykroczenia drogowe.

    > terminie dochodzonej wierzytelności oraz kosztami egzekucyjnymi.

    Groszowe kwoty. Często prowizja banku od tej operacji jest wyższa od
    kosztów egzekucji. Na razie max kwota jaka mnie spotkała to 12 PLN.

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > wierzytelności, lecz bezzwłocznie przekazał zajętą kwotę organowi
    ^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> [...]

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > rachunku bankowego bez zgody organu egzekucyjnego.

    Nadal nie widzę możliwości zablokowania przez bank jakiejkolwiek
    wypłaty jeśli na koncie były środki wystarczające do pokrycia
    wierzytelności. Bank miał przekazać zajętą kwotę i na tym kończy się
    sprawa. Gorzej, jeśli na koncie nie było pieniędzy...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2005-03-18 21:28:21
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Niedawno Urząd Wojewódzki wystąpił do właściwego Urzędu Skarbowego o
    > egzekucję tego mandatu, a Urząd Skarbowy wystąpił do jej banku o blokadę
    > wszelkich wypłat z jej konta!!!
    >
    > I bank zablokował wypłaty z konta, nie informując jej o fakcie ani o
    > przyczynie! Z powodu niezapłaconych 50 zł straciła dostęp do swoich 20000
    pln!

    > Jak mi to opowiedziała byłem mocno zaskoczony, jakkolwiek procedura jest
    > podobno zgodna z prawem!

    Nie jest.
    Zawalił bank, nie urząd.

  • 17. Data: 2005-03-18 21:29:44
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    .

    > To było 20000 limitu kredytu odnawialnego, formalnie wolne środki na
    koncie.
    > A saldo koło zera :-))

    Moze wlasnie to jest wyjasnienie calej historii!
    Sciagac kase - owszem, ale z kwoty depozytu a nie limitu kredytu
    odnawialnego.

    Pozdrawiam
    SDD