eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkigoogle adsense - rozliczenia osob fizycznych; juz nic nie rozumiem › Re: google adsense - rozliczenia osob fizycznych; juz nic nie rozumiem
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: google adsense - rozliczenia osob fizycznych; juz nic nie rozumiem
    Date: Mon, 14 Apr 2008 20:57:46 -0500

    Mr.Jack wrote:
    > W zeszlym roku zadalem podobne pytanie na grupe i dostalem odpowiedz, ze
    > przychody z reklam Google Adsense wpisuje sie przy rozliczeniu rocznym na
    > PIT-37 w zakladce "inne". Tak tez zostal zlozony PIT i dotad nie mialem
    > zadnych problemow z US. W tym roku znowu musze sie rozliczyc za google, ale
    > szukajac od nowa w sieci informacji nt, otrzymalem wyniki, ktore sie roznia
    > od tego co otrzymalem rok temu.
    >
    > Przede wszystkim mowa jest o PIT-53, a nie PIT-37, poza tym dowiedzialem
    > sie, ze powinienem sie z tych pieniedzy rozliczac miesiecznie, a nie
> [...]
    pit-53 to nie jest rozliczenie, tylko zaliczka na podatek.
    zresztą już nie ma takiego druku.
    rzeczywiście jest tak, że jak masz regularne dochody to powinienś
    wpłacać co miesiąc zaliczkę na poczet przyszłego podatku, a rozliczasz
    się na pit-37, z tym, że w polu wpłacone/pobrane zaliczki zamiast zero
    wpisałbyś to co co miesiąc wpłacałeś do US jako zaliczka.

    kiedyś wpłacając zaliczkę wypełniało się własnie pit-53, teraz zaliczkę
    dalje należy wpłacać do 20-tego każdego miesiąca tylko druku już nie ma.
    Jak to się teraz w praktyce robi, to nie wiem, bo mi już to nie było
    potrzebne.