    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ile lat ma urz?d skarbowy na przeprowadzenie kontroli
    Date: Thu, 28 Nov 2013 16:47:04 -0600

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > To ja składam podanie :)
    > Możesz mi przypomnieć, co to jest kredyt, z podaniem podstawy prawnej,
    > tak z dokładnością do artykułu?
    > Bo o ile pamiętam, miałem kłopot żeby do tego dojść.
    > Inaczej mówiąc, mam podejrzenie że jest to po prostu pożyczka, tyle,
    > że sposób jej udzielenia powoduje "kontrolowany zakup": udzielający
    > trzyma w ręku zabezpieczenie, powodujące że biorący musi przeznaczyć
    > je na konkretny cel, bo nie dostanie ich do garści.

    No i sam sobie odpowiedziałeś.
    Przeznaczył je na zakup mieszkania.
    Wiec pozostałych 80 tys nie mógł przeznaczyć na zakup mieszkania, bo az
    tylko nie było potrzeba.

    Jeśli chcesz uznac ze bylo odwrotnie, czyli najpierw przezznaczył 80 tyś
    ze sprzedazy to musiałbyć udowodnić bankowi, że nie udzielił kredytu na
    zakup mieszkania, czyli nie przelał pieniędzy sprzedawcy. No tu bedzie
    cieżko chyba.
    Istotna bedzie kolejnosc przelewów.

    > Jest chyba spora szansa, że US nie będzie wnikał czy te pięniadze
    > akurat są z "innego źródła" (kredytu na przykład), chyba, że
    > zauważy że w międzyczasie wydał sporą kwotę na inny cel.

    Wiec tak bym się starał, żeby bank tej umowy kredytu na więcej "nie
    wiedział"

    Akt notarialny sprzedazy na 80, akt notarialny kupna na 150. i morda w
    kubeł dopoki US się nie zapyta skąd była reszta.
    Cicha odowiedzic ze z kredytu i proszenie sie, ze nie chcieli tej umowy
    kredytu a nastepnie kolejnosci przelewów.