eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiimienny bilet miesięczny oraz studium - da się odpisać? › Re: imienny bilet miesięczny oraz studium - da się odpisać?
    From: "Magdalena" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: imienny bilet miesięczny oraz studium - da się odpisać?
    Date: Mon, 28 Apr 2003 19:56:37 +0200

    "DimmuR" <d...@k...chip.pl> wrote in message
    news:3ead63af@news.vogel.pl...
    > Witam serdecznie!!
    >
    > Jestem studentem i do uczelni dojeżdżam autobusem (bilet imienny).
    > Mieszkam z rodzicami i nie rozliczam się. Czy rodzice mogą odliczyć od
    > podatku moje bilety miesięczne? (ew. ile procent jest do zwrotu?).

    IMHO nie, to dotyczy conajwyżej szkół ponadpodstawowych a nie
    "ponadśrednich"

    > Druga sprawa dotyczy studium - czy je także rodzice mogą odpisać Jakiej
    > wysokości (w procentach) zwrotu spodziewać się za studium?

    za mało danych. Jeśli są to studia licencjackie lub magisterskie szkole
    wyższej w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym lub o wyższych
    szkołach zawodowych to tak, jeśli studium pomaturalne, to IMHO nie.

    > Z góry dziękuje za odpowiedzi lub udzielenie wskazówek gdzie można je
    > znaleźć.

    np. tutaj
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/PODATKI2002/R
    ozliczenia/rozliczenia4.