  • 1. Data: 2003-04-28 17:19:30
    Temat: imienny bilet miesięczny oraz studium - da się odpisać?
    Od: DimmuR <d...@k...chip.pl>

    Witam serdecznie!!

    Jestem studentem i do uczelni dojeżdżam autobusem (bilet imienny).
    Mieszkam z rodzicami i nie rozliczam się. Czy rodzice mogą odliczyć od
    podatku moje bilety miesięczne? (ew. ile procent jest do zwrotu?).
    Druga sprawa dotyczy studium - czy je także rodzice mogą odpisać Jakiej
    wysokości (w procentach) zwrotu spodziewać się za studium?

    Z góry dziękuje za odpowiedzi lub udzielenie wskazówek gdzie można je
    znaleźć.
    --
    \!/ GG: #2940543
    ( @ @ ) Registered Linux user: #277278

  • 2. Data: 2003-04-28 17:56:37
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    "DimmuR" <d...@k...chip.pl> wrote in message
> [...]
    > Mieszkam z rodzicami i nie rozliczam się. Czy rodzice mogą odliczyć od
    > podatku moje bilety miesięczne? (ew. ile procent jest do zwrotu?).

    IMHO nie, to dotyczy conajwyżej szkół ponadpodstawowych a nie
    "ponadśrednich"

    > Druga sprawa dotyczy studium - czy je także rodzice mogą odpisać Jakiej
    > wysokości (w procentach) zwrotu spodziewać się za studium?

    za mało danych. Jeśli są to studia licencjackie lub magisterskie szkole
    wyższej w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym lub o wyższych
    szkołach zawodowych to tak, jeśli studium pomaturalne, to IMHO nie.

    > Z góry dziękuje za odpowiedzi lub udzielenie wskazówek gdzie można je
    > znaleźć.

    np. tutaj
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/PODATKI2002/R
    ozliczenia/rozliczenia4.
    html#2a

    Magda

  • 3. Data: 2003-04-29 19:24:07
    Od: DimmuR <d...@k...chip.pl>

    Użytkownik Magdalena napisał:

> [...]
    > wyższej w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym lub o wyższych
    > szkołach zawodowych to tak, jeśli studium pomaturalne, to IMHO nie.

    Bardzo dziękuję za odpowiedź. (Te studia to licencjat)