  • 1. Data: 2005-08-08 10:27:18
    Temat: import usług - jak rozliczyć?
    Od: maz <m...@o...pl>

    Trochę z dziedziny ksiegowości, mam nadzieję że na dobrą grupę piszę...

    mam problem, bo nie wiem jak rozliczyć pewną usługę.
    chodzi o usługę serwera wirtualnego wykupionego w USA.
    płatność była przy użyciu karty kredytowej. Jako jedyne potwierdzenie
    zakupienia usługi dostałem tylko maila, że zostałem obciążony na kwotę
    100USD.
    chciałbym teraz to wpisać w koszty działalnośći. Rozliczam się na KPIR.
    Jak rozliczyć tą usługę? Wpisać kwotę po przeliczeniu wg kursu średniego
    NBP z dnia transakcji czy z dnia rozliczenia w banku?
    w VAT-7 jest pozycja import usług. Czy tą zakupioną usługę można tam
    wpisać? Czy jakieś cło od tego trzeba zapłacić lub jakiś podatek?

    Będe wdzięczny za wszystkie rady.

    maz

  • 2. Data: 2005-08-08 11:33:41
    Temat: Re: import usług - jak rozliczyć?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello maz,

    Monday, August 8, 2005, 12:27:18 PM, you wrote:

> [...]
    > płatność była przy użyciu karty kredytowej. Jako jedyne potwierdzenie
    > zakupienia usługi dostałem tylko maila, że zostałem obciążony na kwotę

    Szczerze mówiąc ja nie korzystałbym z usług firmy, która nie
    przesłałaby 'inoice'...

    > chciałbym teraz to wpisać w koszty działalnośći. Rozliczam się na KPIR.
    > Jak rozliczyć tą usługę? Wpisać kwotę po przeliczeniu wg kursu średniego
    > NBP z dnia transakcji czy z dnia rozliczenia w banku?

    W podobnym przypadku dołączyłem wyciąg z karty, gdzie bank przeliczył
    na złotówki. Przeszło kontrolę UKS bez jakichkolwiek uwag.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2005-08-08 12:02:23
    Od: "Damian" <s...@i...pl>

    > Szczerze mówiąc ja nie korzystałbym z usług firmy, która nie
    > przesłałaby 'inoice'...

    Musisz wystawić rzetelny dowód wewnętrzny, który nie będzie budził
    wątpliwości i na którym dokładnie opiszesz co to jest za koszt itp.

    Pozdrawiam

    Damian.