  • 1. Data: 2006-07-29 18:58:52
    Temat: info jak zalozyc firme...
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    ....w UK :)

    http://www.anglia.miecio.pl/self-employment.html

    a teraz powiedzcie mi:
    dlaczego w naszym Kraju mamy tak cholernie wysokie koszty prowadzenia
    dzialalnosci?

    pozdrawiam
    Wasyl

  • 2. Data: 2006-07-29 19:54:26
    Temat: Re: info jak zalozyc firme...
    Od: Piotr Niżyński <a...@b...pl>

    Wasyl napisał(a):
    > a teraz powiedzcie mi:
    > dlaczego w naszym Kraju mamy tak cholernie wysokie koszty prowadzenia
    > dzialalnosci?

    Dlaczego nie mogą pieniędzy na ZUS pozyskać z odpowiednio podwyższonego
    dochodowego? Dla etatowego pracownika byłaby to pewnie różnica rzędu
    100 zł miesięcznie na niekorzyść, kompensująca zmniejszenie wpływów od
    samozatrudnionych. W sumie to podobne do tego, co Lepper ponoć
    proponuje ws. KRUS-u

  • 3. Data: 2006-07-29 20:07:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Jul 2006, Wasyl wrote:

    > dlaczego w naszym Kraju mamy tak cholernie wysokie koszty prowadzenia
    > dzialalnosci?

    Bo rządzącym jest obojętnie jaką kurę zarżną.
    Byle będzie rosół na dziś.
    Przecież to że mamy 3x tyle rencistów w przeliczeniu na liczbę
    pracujących (nie mylić z emerytami) niż następny kraj w Europie,
    że rolnicy nie płacą podatku dochodowego (prawda, że żywność
    dzięki temu MOŻE być tańsza, ale milionerzy rolnicy też nie płacą)
    i nie ZUS a KRUS do którego dobrze ponad 80% to "dopłaty", że
    kilka grup zawodowych NIE zarabia na swoją emeryturę mimo że
    są "w ZUS" (więc KTOŚ musi za nich zapłacić) itp - jest wiadome.
    Sprawa jest o tyle przykra że częsci spraw (w oparcu o "prawa
    nabyte") już się ruszyć nie da a ten kto ruszy resztę będzie miał
    na karku wszystkich zadowolonych z dzisiejszego stanu rzeczy.
    No bo KTO ma zapłacić?
    A jak nikt nie ma zapłacić to trzeba "zabrać", nie?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-07-29 20:14:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Jul 2006, Piotr Niżyński wrote:

    > Dlaczego nie mogą pieniędzy na ZUS pozyskać z odpowiednio podwyższonego
    > dochodowego?

    Primo: byłoby to dalsze psucie systemu i stawianie go na głowie.
    JEŚLI istnieje coś co nazywa się "ubezpieczeniem społecznym" to to
    ma być "ubezpieczenie" a nie "zasiłki" brane *od innych*.
    Secundo:

    > Dla etatowego pracownika byłaby to pewnie różnica rzędu 100 zł
    > miesięcznie na niekorzyść, kompensująca zmniejszenie wpływów od
    > samozatrudnionych.

    Zapomniałeś o szczególe: 100 zł to 1/8 pensji bardzo wielu pracowników
    w Polsce. Co Ci powiedzą na propozycję że mają kolejne 3,5 dnia
    pracować za darmo to się domyśl :>
    A jak zechcesz brać "tylko od bogatych" to uzyskasz tylko jeden
    efekt: będzie problem ze ściągnięciem tych pienięzy z pensji uzyskiwanej
    w Anglii, bo już została podpisana umowa "o unikaniu" ograniczająca
    dopłacanie podatku w .pl

    > W sumie to podobne do tego, co Lepper ponoć proponuje ws.
    > KRUS-u

    Kiedy KRUS jest postawiony na głowie od samego początku.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-07-29 20:25:27
    Od: Piotr Niżyński <a...@b...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Primo: byłoby to dalsze psucie systemu i stawianie go na głowie.
    > JEŚLI istnieje coś co nazywa się "ubezpieczeniem społecznym" to to
    > ma być "ubezpieczenie" a nie "zasiłki" brane *od innych*.

    Powiedzmy sobie uczciwie, że wcale nie chodzi o Twoją czy moją
    emeryturę, tylko przede wszystkim o tych, którym obecnie się płaci. I
    na nich muszą się znaleźć pieniądze, czy to w ramach ZUS (choć
    likwidowania go dzisiaj nie wyobrażam sobie), czy w jakiś inny sposób.
    Rewizja systemu składkowego byłaby pożyteczna.

    > Zapomniałeś o szczególe: 100 zł to 1/8 pensji bardzo wielu pracowników
    > w Polsce. Co Ci powiedzą na propozycję że mają kolejne 3,5 dnia
    > pracować za darmo to się domyśl :>

    To 100 zł to i tak dużo. Przyjąłem przelicznik 7:1, zakładając, że
    ŚREDNIO na 7 takich, którym obecnie pracodawcy płacą ca 700 zł ZUS,
    znajdzie się 1 samozatrudniony, który w ogóle by nie płacił. Obawiam
    się, że ludzi mentalnie zdolnych prowadzić własny interes jest mniej.
    Jakieś 75 zł?

    Poza tym nie bez powodu rządzący dostają mandat na 4 lata. Ludzie będą
    dostawać mniej, ale jednocześnie jest czas, by gwałtownie wzrósł
    współczynnik przedsiębiorczości. A jeśli już słaba władza tak bardzo
    boi się niezadowolenia tych załóżmy 2mln, którzy 75 zł mniej nie mogą
    znieść, to w ciągu roku jest to kwestia pożyczenia ok. 1,8 mld zł w
    umiejętny i wygodny sposób. (Jeżeli przeszkadza im nominalny deficyt,
    to można to załatwić inaczej, vide np. rozwiązania Schachta...)

  • 6. Data: 2006-07-29 21:20:19
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 29-07-2006 o 20:58:52 Wasyl <w...@o...pl> napisał:

> [...]
    >
    > a teraz powiedzcie mi:
    > dlaczego w naszym Kraju mamy tak cholernie wysokie koszty prowadzenia

    http://www.jobland.pl/zasady/uk.php#8

    Jaja jak berety.... oczywiście u nas :)

  • 7. Data: 2006-07-29 21:42:57
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 29-07-2006 o 23:20:19 t <r...@o...pl> napisał:

    More: http://www.dublin.polishembassy.ie/podatki.htm

  • 8. Data: 2006-07-29 21:45:58
    Od: t <r...@o...pl>

    Wieć w poniedziałek wszyscy jedziemy i wg instrukcji:

    http://www.dublin.polishembassy.ie/moja_firma.htm

    :)

  • 9. Data: 2006-07-29 22:33:49
    Od: anniya <s...@o...pl>

    Wasyl napisał(a):
    > ....w UK :)

    i tak Cie nazwa robolem :P

  • 10. Data: 2006-07-29 22:41:09
    Od: mvoicem <m...@g...com>

> [...]
    > JEŚLI istnieje coś co nazywa się "ubezpieczeniem społecznym" to to
    > ma być "ubezpieczenie" a nie "zasiłki" brane *od innych*.

    Poza tym, budżet ma wręcz zadziwiającą zdolność do adaptowania się do
    sytuacji nowych wpływów. Pojawia się nowy dochód (jak wprowadzony jakiś
    czas temu podatek samochodowy w cenie paliwa) - budżet się przyzwyczaja,
    po jakimś czasie brakuje jak brakowało - trzeba znowu coś wymyślić, a to
    winiety, a to ekologiczne .... :)

    p. m.