  • Data: 2004-04-29 12:27:20
    Temat: Re: instalacja lpg, czy mozna odliczyc?
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Kupilem samochod uzywany, nastepnego dnia zainstalowalem gaz i dostalem
    > fakture, samochod nie jest jeszcze przerejstrowany na mnie
    > czy moge odliczyc vat od tej faktury? i czy moge zwiekszysc wartosc
    > samochodu do amortyzacji mimo, ze rejestracja na mnie bedzie pozniej?

    Podatnik nie może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatków
    poniesionych na założenie instalacji gazowej, gdyż wydatek ten nie
    mieści się w pojęciu używania samochodu osobowego, o którym mowa w
    art.23 ust.1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    Zgodnie z brzmieniem tego artykułu - do kosztów uzyskania przychodów
    można zaliczyć te wydatki które związane są ze zwykłym używaniem
    samochodu, a więc wydatki na paliwo, wymianę części zamiennych, bieżące
    remonty i naprawy.

    ;-)