  • 1. Data: 2004-04-07 08:03:08
    Temat: instalacja lpg, czy mozna odliczyc?
    Od: "CHRIS" <j...@p...onet.pl>

    Witam
    mam taki problem

    Kupilem samochod uzywany, nastepnego dnia zainstalowalem gaz i dostalem
    fakture, samochod nie jest jeszcze przerejstrowany na mnie

    czy moge odliczyc vat od tej faktury? i czy moge zwiekszysc wartosc
    samochodu do amortyzacji mimo, ze rejestracja na mnie bedzie pozniej?

    Pozdrawiam
    Chris

  • 2. Data: 2004-04-07 08:26:41
    Temat: Re: instalacja lpg, czy mozna odliczyc?
    Od: "CHRIS" <j...@p...onet.pl>

    i czy moge juz wrzucac w koszty paliwo i odliczac vat od czesci mimo, ze
    jeszcze nie jest przerejstrowany na mnie?

    z gory dziekuej za pomoc

    Chris

  • 3. Data: 2004-04-08 09:10:10
    Od: "nebe" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "CHRIS" <j...@p...onet.pl>
    > i czy moge juz wrzucac w koszty paliwo i odliczac vat od czesci mimo, ze
    > jeszcze nie jest przerejstrowany na mnie?

    Fakt rejestracji na Ciebie nie ma tu znaczenia. Jeżeli jest on w pełni
    użyteczny i wprowadziłeś go do EŚT, to możesz wrzucać w koszty (i VAT)
    wydatki poniesione na eksploatację.
    Warunki odliczenia VAT od paliwa dla samochodów osobowych/ciężarowych
    oczywiście znasz?
    Nie możesz jednak wrzucać w koszty (i odliczać VAT) części w związku z
    naprawą powypadkową, jeśli nie miałeś AC (tak jak Ci już pisał ktp).

    Opłaty w związku z przerejestrowaniem też IMO wrzucasz w koszty.

    Możesz.

    Pozdr.
    nebe

  • 4. Data: 2004-04-08 09:35:43
    Od: "CHRIS" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > naprawą powypadkową, jeśli nie miałeś AC (tak jak Ci już pisał ktp).
    >
    > Opłaty w związku z przerejestrowaniem też IMO wrzucasz w koszty.

    Dzieki wielkie :)
    wartosc samochodu zwiekszam oczywiscie o wartosc netto zainstalownaej
    instalacji gazowej jesli odliczylem vat od niej, tak?
    a co mam zrobic z ubezpieczeniem jesli bedzie mnie kosztowac wiecej nic 3500
    zl? czy to moze byc jednorazowy koszy czy tez ma powiekszyc wartosc
    samochodu do amortyzacji?

    Chris

  • 5. Data: 2004-04-29 12:27:20
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

> [...]
    > czy moge odliczyc vat od tej faktury? i czy moge zwiekszysc wartosc
    > samochodu do amortyzacji mimo, ze rejestracja na mnie bedzie pozniej?

    Podatnik nie może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatków
    poniesionych na założenie instalacji gazowej, gdyż wydatek ten nie
    mieści się w pojęciu używania samochodu osobowego, o którym mowa w
    art.23 ust.1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    Zgodnie z brzmieniem tego artykułu - do kosztów uzyskania przychodów
    można zaliczyć te wydatki które związane są ze zwykłym używaniem
    samochodu, a więc wydatki na paliwo, wymianę części zamiennych, bieżące
    remonty i naprawy.

    ;-)

  • 6. Data: 2004-04-29 12:39:27
    Od: "eXOr" <exor@NOSPAM_o2.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > można zaliczyć te wydatki które związane są ze zwykłym używaniem
    > samochodu, a więc wydatki na paliwo, wymianę części zamiennych, bieżące

    a to jakies uzywanie niezwykle? :)
    tez bylbym zainteresowany tym tematem wlasnie, wiec mowisz, ze co? nie da
    rady wrzucic w koszta instalacji gazowej?

    pozdro, e!

    ps. chyba w pytaniu chodzilo o fakt tego typu, iz zalozona zostala
    instalacja gazowa PRZED dokonaniem przerejestrowania....

  • 7. Data: 2004-04-29 18:21:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik KrzysiekPP napisał:

> [...]
    > można zaliczyć te wydatki które związane są ze zwykłym używaniem
    > samochodu, a więc wydatki na paliwo, wymianę części zamiennych, bieżące

    Ale w tym przepisie chodzi tylko o samochód *nie wprowadzony do EŚT*.
    Czytaj może uważnie odsyłacze. Nie zawsze pierwszy lepszy pasujący z
    grupsza przepis jest tym właściwym.

    Kolega pyta o możliwość podniesienia wartośc do amortyzacji, z czego
    można wnioskowac że samochód ten *jest* środkiem trwałym.
    A jeżeli jest to środek trwały to instalacja gazowa może być kosztem lub
    podnieść wartośc środka trwałego (jeżeli wydatki na rozbudowe przekrocza
    w roku 3500zł) o ile mówimy o samochodzi oddanym do użytkowania
    (wpisanym do EŚT, kompletnym i zdatnym do użytku)

    Natomiast w wypadku gdy samochód nie został jeszcze oddany do
    użytkowania (np. nowy samochód przed pierwsza rejestracją) to
    zwiększenia wartości dokonuje się niezaleznie o kwoty. W wypadku
    samochodu używanego na ogół jest on zdatny do użytku od momentu
    fizycznego odbioru u sprzedawcy, na przerejestrowanie jest troche czasu
    a przez ten czas można juz przecież samochodu używać o ile tylko jego
    stan techniczny na to pozwala.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl