  • 1. Data: 2003-08-16 15:32:04
    Temat: internet / umowy
    Od: "Dexter" <d...@w...pl>

    Dzien dobry

    Posiadam w domu lacze stale do Internetu z którego odplatnie korzystaja
    osoby fizyczne oraz firmy.
    Zalozylem DG poniewaz firmy domagaly sie faktur.

    Czy musze mieć jakieś umowy podpisane z moimi klientami?

    Generalnie chodzi mi o to, czy mogę mieć jakieś nieprzyjemności jesli takiej
    umowy nie będę miał.

    Oczywiscie wszyscy wplacają za internet na konto firmowe i podatki wszystkie
    placę od kazdej zlotowki ktora tam wpadnie.

    Chodzi mi glownie o umowy, czy muszę je mieć ?

  • 2. Data: 2003-08-16 15:53:18
    Temat: Re: internet / umowy
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Sat, 16 Aug 2003 17:32:04 +0200, Dexter <d...@w...pl>
    napisał:

    > Chodzi mi glownie o umowy, czy muszę je mieć ?

    NTG, ale...

    1. zezwolenie lub zgloszenie dzialalnosci telekomunikacyjnej (w tym
    przypadku wystarczy zgloszenie)
    2. cennik uslug
    3. umowa z kazdym klientem
    4. obowiazki wynikajace z rozporzadzenia MI dot. rejestracji ruchu

    Przydalby sie jeszcze regulamin swiadczenia uslug, ale w tym przypadku nie
    jest to niezbedne (chociaz przydatne)

    to chyba pokrotce wszystko. A na przyszlosc proponuje grupe branzowa :-)

    Pzdr,

    M.

  • 3. Data: 2003-08-16 16:06:56
    Od: Tomasz Marcin Hippe <t...@c...com.pl>

    Dexter wrote:
> [...]
    > osoby fizyczne oraz firmy.
    > Zalozylem DG poniewaz firmy domagaly sie faktur.
    >
    > Czy musze mieć jakieś umowy podpisane z moimi klientami?

    to zależy od firmy która dostarcza Ci stałe łącze. Czy ona pozwala na
    resprzedaż dostepu stałego? Jesli wyraźnie w umowie jest napisane, że
    nie - to możesz łamać warunki umowy, a więc mogą Ciebie pogonić do sądu.

    druga sprawa, to czy masz w swojej GD /we wpisie/ umieszczoną mozliwość
    udostepniania dostepu do Internetu

    --
    pozdrowienia...

    Tomasz Marcin Hippe (tmh - 3/mia/100)

    COLISA Sklep Akwarystyczno-Zoologiczny w Internecie
    http://colisa.com.pl
    Aukcja Akwarystyczno-Zoologiczna w Internecie
    http://aukcja.colisa.com.pl

  • 4. Data: 2003-08-16 18:45:51
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 16 Aug 2003 17:53:18 +0200, w <o...@n...tpi.pl>, Maciej
    Bebenek <m...@u...to.komorka.org> napisał(-a):

    Z ciekawości zapytam się...

    > 1. zezwolenie lub zgloszenie dzialalnosci telekomunikacyjnej (w tym
    > przypadku wystarczy zgloszenie)

    To rozumiem.

    > 2. cennik uslug

    Hmmm? To jest wymagane jakimś przepisem?

    > 3. umowa z kazdym klientem

    Pisemna też jest wymagana czy niekoniecznie?

  • 5. Data: 2003-08-18 07:22:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Aug 2003, Maciej Bebenek wrote:

> [...]
    [...]
    >+ > Chodzi mi glownie o umowy, czy muszę je mieć ?

    Zakładam że to wie, bo by spytał :)
    [...]
    >+ 2. cennik uslug

    Patrz niżej: "firmy domagają się faktur".
    Jaki przepis zabrania "kasowania" klienta np. na podstawie
    koloru karoserii samochodu prezesa, zakładając oczywiście
    że nie będziemy dokładać do fioletowych ?? ;)

    >+ 3. umowa z kazdym klientem

    K.C. ("z głowy czyli z niczego"): "umowa na kwotę ponad 2000zł
    powinna być stwierdzona na piśmie".
    *POWINNA* (czytaj: nie idź do sądu jak nie ma).
    Kwestią sporną jest, czy podpisana przez klienta faktura jest
    "pisemną formą umowy" (z dyskusji na *.prawo wynikało że
    zapis K.C. nie stanowi że "umowa" ma być na piśmie, tylko
    że ma istnieć jakikolwiek "papier" dokumentujący iż umowa
    była).
    Ponieważ w pytaniu było (wyciąłeś !) "firmy domagają się
    faktur" - to najwyraźniej *nie* chodzi o sprzedaż konsumencką.
    Możesz zapodać przepis z którego wyciągasz ww. wymaganie ?
    Może kogoś uchronić to przed złamaniem tegoż przepisu...

    >+ 4. obowiazki wynikajace z rozporzadzenia MI dot. rejestracji ruchu

    Zeznam że chwilowo nie jestem zorientowany :[
    Tak zupełnie z ciekawości: masz namiar (link) internetowy
    lub numerki do owego rozporządzenia ?

    >+ A na przyszlosc proponuje grupe branzowa :-)

    Też z ciekawości: a która to ??
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-08-18 08:54:06
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Mon, 18 Aug 2003 09:22:48 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> napisał:

    > Zakładam że to wie, bo by spytał :)
    > [...]

    W momencie, gdy to pisalem, bylem w stanie zalozyc sie, ze nie wie... Teraz
    juz wiem.

    BTW: bardzo rzadko przegrywam zaklady :-)

    > Patrz niżej: "firmy domagają się faktur".
    > Jaki przepis zabrania "kasowania" klienta np. na podstawie
    > koloru karoserii samochodu prezesa, zakładając oczywiście
    > że nie będziemy dokładać do fioletowych ?? ;)

    Kolor karoserii nie wchodzi w gre :-)

    Art. 35 PT

    1. Operatorzy ustalają ceny usług telekomunikacyjnych, o ile przepisy
    niniejszej ustawy nie stanowią inaczej.
    2. Ceny usług telekomunikacyjnych są ustalane na podstawie przejrzystych i
    obiektywnych kryteriów, zapewniających równe traktowanie użytkowników.
    3. W przypadku zmiany cen usług telekomunikacyjnych operator jest
    obowiązany do
    pisemnego powiadomienia abonenta, z wyprzedzeniem co najmniej jednego
    okresu
    rozliczeniowego, o zakresie zmian i terminie ich wprowadzenia.
    4. Operator jest obowiązany do przedłożenia Prezesowi URT, na jego żądanie,
    terminie przez niego określonym, aktualnego cennika usług
    telekomunikacyjnych, zwanego dalej "cennikiem".

> [...]
    > Możesz zapodać przepis z którego wyciągasz ww. wymaganie ?
    > Może kogoś uchronić to przed złamaniem tegoż przepisu...

    Art. 2 PT
    Określenia użyte w ustawie oznaczają:
    1) abonent - podmiot, który jest stroną umowy o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych, zawartej na piśmie z operatorem lub z podmiotem
    udostępniającym usługi telekomunikacyjne,

    > Zeznam że chwilowo nie jestem zorientowany :[
    > Tak zupełnie z ciekawości: masz namiar (link) internetowy
    > lub numerki do owego rozporządzenia ?

    http://www.urtip.gov.pl/urtip/redir.jsp?place=galler
    y_stats&id=313

    > Też z ciekawości: a która to ??
    > :)

    Hmmm... Ideologicznie mozna by powiedziec, ze pl.internet.polip. Ale tam go
    moga zakrakac :-) Ale na inteligentnie zadane pytanie na pl.misc.telefonia
    moze spodziewac sie odpowiedzi :-))) W koncu to tylko prawo
    telekomunikacyjne.

    Pzdr,

    M.

  • 7. Data: 2003-08-18 22:27:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Aug 2003, Maciej Bebenek wrote:
    [...]
    >+ Art. 35 PT

    A, thx. Przyznaję bez bicia że nie czytałem :[
    [...]

    ...i za link też :)

    pozdrowienia, Gotfryd