    From: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: internet / umowy
    Date: Mon, 18 Aug 2003 10:54:06 +0200

    Dnia Mon, 18 Aug 2003 09:22:48 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> napisał:

    > Zakładam że to wie, bo by spytał :)
    > [...]

    W momencie, gdy to pisalem, bylem w stanie zalozyc sie, ze nie wie... Teraz
    juz wiem.

    BTW: bardzo rzadko przegrywam zaklady :-)

    > Patrz niżej: "firmy domagają się faktur".
    > Jaki przepis zabrania "kasowania" klienta np. na podstawie
    > koloru karoserii samochodu prezesa, zakładając oczywiście
    > że nie będziemy dokładać do fioletowych ?? ;)

    Kolor karoserii nie wchodzi w gre :-)

    Art. 35 PT

    1. Operatorzy ustalają ceny usług telekomunikacyjnych, o ile przepisy
    niniejszej ustawy nie stanowią inaczej.
    2. Ceny usług telekomunikacyjnych są ustalane na podstawie przejrzystych i
    obiektywnych kryteriów, zapewniających równe traktowanie użytkowników.
    3. W przypadku zmiany cen usług telekomunikacyjnych operator jest
    obowiązany do
    pisemnego powiadomienia abonenta, z wyprzedzeniem co najmniej jednego
    okresu
    rozliczeniowego, o zakresie zmian i terminie ich wprowadzenia.
    4. Operator jest obowiązany do przedłożenia Prezesowi URT, na jego żądanie,
    terminie przez niego określonym, aktualnego cennika usług
    telekomunikacyjnych, zwanego dalej "cennikiem".

> [...]
    > *POWINNA* (czytaj: nie idź do sądu jak nie ma).
    > Kwestią sporną jest, czy podpisana przez klienta faktura jest
    > "pisemną formą umowy" (z dyskusji na *.prawo wynikało że
    > zapis K.C. nie stanowi że "umowa" ma być na piśmie, tylko
    > że ma istnieć jakikolwiek "papier" dokumentujący iż umowa
    > była).
    > Ponieważ w pytaniu było (wyciąłeś !) "firmy domagają się
    > faktur" - to najwyraźniej *nie* chodzi o sprzedaż konsumencką.
    > Możesz zapodać przepis z którego wyciągasz ww. wymaganie ?
    > Może kogoś uchronić to przed złamaniem tegoż przepisu...

    Art. 2 PT
    Określenia użyte w ustawie oznaczają:
    1) abonent - podmiot, który jest stroną umowy o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych, zawartej na piśmie z operatorem lub z podmiotem
    udostępniającym usługi telekomunikacyjne,

    > Zeznam że chwilowo nie jestem zorientowany :[
    > Tak zupełnie z ciekawości: masz namiar (link) internetowy
    > lub numerki do owego rozporządzenia ?

    http://www.urtip.gov.pl/urtip/redir.jsp?place=galler
    y_stats&id=313

    > Też z ciekawości: a która to ??
    > :)

    Hmmm... Ideologicznie mozna by powiedziec, ze pl.internet.polip. Ale tam go
    moga zakrakac :-) Ale na inteligentnie zadane pytanie na pl.misc.telefonia
    moze spodziewac sie odpowiedzi :-))) W koncu to tylko prawo
    telekomunikacyjne.

    Pzdr,

    M.