  • 1. Data: 2002-03-18 17:05:01
    Temat: inwalidztwo i rozliczenie dojazdow do lekarza
    Od: "fuzzyk" <f...@w...pl>

    czesc,
    mam kilka pytan dotyczacych inwalidztwa. moj ojciec jest a w zasadzie byl
    inwalida 3 grupy teraz ma orzeczenie o trwalym stopniu inwalidztwa (lekkie -
    grupa S) Nie przysluguje mu z tego powodu zadne swiadczenie z ZUS ale ja
    jestem zainteresowany czy moze sobie np. odliczac na taj podstawiem dojazdy
    do lekarza - np. samochodem i jesli tak to na jakiej podstawiem - faktura
    VAT zakupu paliwa czy rozliczenie wg ilosci kilometrow ?
    kolejne pytanie jest w zasadzie polaczone z pierwszym tylko dotyczy mojej
    babci ktora nie moze chodzic. Z tego co wiem to nie ma orzeczenia o
    inwalidztwie, ale na aswiadczeniu z zus ma napisane ze wymaga opieki i
    calkowity brak mozliwosci poruszania. Jesli ktos na takiej podstawie
    dowozilby ja na wizyty lekarskie to czy moze sobie odliczyc koszty paliwa ?
    W zasadzie pytanie o to co wczesniej czyli jak by to udokumentowac.

    dziekuje za wszelakie informacje i sugestie
    Damian

  • 2. Data: 2002-03-19 21:33:24
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    musi byc grupa I lub II ty mozesz ojca wozic i odliczyc sobie 2280 zl od
    dochodu ale ojca dochody musza byc mniejsze niz najnizsza krajowa

    jacek

  • 3. Data: 2002-03-19 21:39:47
    Od: "beata" <m...@i...pl>

    Nie chcę Cię wprowadzać w bład , ale z tego co się orientuję to tego typu
    odliczenia przysługują w przypadku I i II grupy inwalidzkiej. Kwestia jest
    tego typu - jakim stopień niepełnosprawności jest okreslony na decyzji ZUS-u
    ?
    Ponadto żeby odliczyć koszty samochodu osoba niepełnosprawna musi byc
    przynajmniej współwłaścicielem samochodu.

  • 4. Data: 2002-03-19 21:50:46
    Od: "beata" <m...@i...pl>

    Wydatki na:

    opłacenie przewodników osób niewidomych (Art. 26 ust. 7a pkt. 7 ustawy o
    p.d.o.f.),
    utrzymanie psa przewodnika (Art. 26 ust. 7a pkt 8 ustawy o p.d.o.f.),
    używanie samochodu osobowego stanowiącego własność osoby niepełnosprawnej (I
    lub II grupy inwalidztwa) lub podatnika mającego na utrzymaniu osobę
    niepełnosprawną, dla potrzeb związanych z koniecznym przewozem na niezbędne
    zabiegi leczniczo- rehabilitacyjne (Art. 26 ust. 7a pkt 14 ustawy o
    p.d.o.f.)

    LIMIT: 2100 zł

    Wydatki te nie wymagają udokumentowania.

  • 5. Data: 2002-03-20 12:47:59
    Od: "Bożena" <b...@g...pl>

    Użytkownik "beata" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    niezbędne
    > zabiegi leczniczo- rehabilitacyjne (Art. 26 ust. 7a pkt 14 ustawy o

    Warunkiem jest odpowiednio mały dochód osoby niepełnosprawnej, nie pamiętam,
    ale kształtuje się on ok. 800 brutto, ale to trzeba sprawdzić można to
    zrobić np. w objaśnieniach w picie O
    BK.>