  • Data: 2014-01-03 15:37:07
    Temat: Re: inwentaryzacja w DG
    Od: "Piotr" <h...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości:

    > Nie rozumiem.
    > To zostałeś z towarem i podatek wyszedł mały
    > czy nie zostałeś z towarem i podatek wyszedł duży?
    >
    > Przecież powinno być odwrotnie dotkliwe, a nawet podwójnie:-).
    > Pamietam jak kiedyś zakupiłem pod koniec roku towar, którego nie udało
    > mi się wypchnąć przed końcem roku, to nie dosyć, że nie obniżył
    > mi podatku za bieżący rok, to jeszcze kiedy go sprzedałem w styczniu,
    > to był sam przychód ze sprzedaży do opodatkowania, bo kosztów
    > zakupu nie było (remenent do rozliczenia dopiero za kolejny rok)

    Ej no chwila bo zaraz się okaże że tylko wydawało mi się że wiem o co chodzi :)
    Chodziło mi o to że we wcześniejszych latach działalność miałem na tyle
    niewielką że ponieważ nie wiedziałem jak zabrać się do inwentaryzacji to tak
    kombinowałem żeby nie zostać z towarem na koniec roku. A w tym roku firma się
    rozkręciła no i towaru zostało - co w połączeniu z inwentaryzacją początkową
    równą 0,00 dało mi sporą sumę obniżającą koszty a więc podwyższającą podatek.
    Chyba że nie...