  • 11. Data: 2003-02-15 18:26:09
    Temat: Re: jak pożyczyć sobie pieniążki (DG )
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >2. O jakiej karze mówisz ? Zakładając że zakładasz iż podatnik zapomni
    >zaliczyć odsetki do "przychodów innych" - to dziś poziom oprocentowania
    >jest taki sobie :(, więc pytam czy drobne uchybienie typu 5zł (oczywiście
    >jednocześnie mniejsze niż 0,25% przychodu) może wygenerować *karę* ??

    Gdyby podpadło to pod "wadliwość" prowadzenia książki to mamy
    do czynienia z "wykroczeniem skarbowym" zagrożonym sankcjami
    - tak gdzieś niedawno czytałem, chociaż nie dotyczyło to akurat
    odsetek bankowych.

    Pozdrawiam
    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 12. Data: 2003-02-15 18:55:02
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    jan.zabrze.pl...
> [...]
    > jest taki sobie :(, więc pytam czy drobne uchybienie typu 5zł (oczywiście
    > jednocześnie mniejsze niż 0,25% przychodu) może wygenerować *karę* ??

    Zależy od kwoty.
    Jeśli ma dużą, zrobi lokatę na koncie firmowym to zabuli np. 40% podatku.
    Jeśli przeleje na prywatne zabuli 20%

    Wszystko zależy od kwoty i dociekliwości urzędnika

    A o uszczerbku w podatku mniej niż 10zł rocznie i mniej niż ćwierć procenta nie każdy
    wie.
    Za "nierzetelność" kara może być. Płacić, a potem odwoływać się.:-(

  • 13. Data: 2003-02-15 21:16:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Feb 2003, ppinq wrote:
    [...]
> [...]
    >+ do czynienia z "wykroczeniem skarbowym" zagrożonym sankcjami
    >+ - tak gdzieś niedawno czytałem, chociaż nie dotyczyło to akurat

    Acha, trzeba by sprawdzić w KKS.
    Korzystając z okazji poprawię swój błąd: oczywiście 0,5% a nie
    0,25% jest granicą dla "rzetelności" (a to już gorsze niż "wadliwość",
    jak wiemy).

    >+ Pozdrawiam

    wzajemnie, Gotfryd

  • 14. Data: 2003-02-15 21:19:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Feb 2003, berdycz wrote:
    [...]
    >+ Za "nierzetelność" kara może być. Płacić, a potem odwoływać się.:-(

    pping już zeznał że pisał właśnie o "wadliwości", a nie "nierzetelności".
    Bo z tego że przy "nierzetelności" kara to prawdopodobnie mały
    pikuś wobec przyjęcia oszacowania kosztów itp... to wiemy :], ale
    czasem dobrze przypomnieć !

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2003-02-16 18:18:46
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Gdyby podpadło to pod "wadliwość" prowadzenia książki to mamy
    > do czynienia z "wykroczeniem skarbowym" zagrożonym sankcjami

    Chyba czas zabrać się za gryzienie KKS, bo jeśli wadliwość jest
    rzeczywiście wykroczeniem skarbowym to zupełnie inaczej wygląda
    wtedy kilka rzeczy, np. uważane za nieszkodliwe "zbędne DW"

    pozd.Pix