    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak przekazac w rodzinie pieniadze bez podatku
    Date: Sat, 7 Oct 2006 09:27:30 -0500

    "Kraszan" <k...@g...com> wrote in message
    news:1160205514.879200.60130@e3g2000cwe.googlegroups
    .com...

    witek napisał(a):
    > "Kraszan" <k...@g...com> wrote in message
    s.com...

    > Ile? Siostra mezata? A ty?

    100 tysiecy. Siostra panna, ja kawaler.

    Nie mogliście sie pożenić/powychodzić za mąż przed zakupem tego mieszkania?

    Osoba z pierwszej grupy podatkowej (siostra, rodzice) może ci bez podatku
    podarować 9637 zł.
    Dodatkowo na cele mieszkaniowe możesz dostać darowiznę w wysokości 9637 zł
    od jednej osoby, lub podwójną kwotę jeśli dostaniesz to od dwóch osób.
    Możesz też od tych osób wziąć pożyczkę bez podatku też w kwocie 9637 zł.

    Licząc samą siostrę to może ci dać bez podatku 3 * 9637 zł.
    Od reszty 71089 już niestety podatek. Który wychodzi. 4359.51 zł. Jak ty
    wyliczyłeś 10 tyś ?

    Sytuacja drastycznie by się zmieniła gdybyś miał jeszcze kogoś w rodzinie.
    Może rodzice mogliby ci coś dać.
    Pamiętaj, że to nie może byc tak, że siostra im da, a oni tobie. Oni po
    prostu muszą je mieć. To bardzo szybko wyjdzie w czasie kontroli, że ich nie
    było stać.
    Wówczas każdy z rodziców mógłby ci dać kolejne 9637 zł bez podatku i
    dodatkowo jeszcze 9637 na cele mieszkaniowe.
    Jeszcze mogliby ci pożyczć kolejne 9637 zł też bez podatku.

    W praktyce gdyby było więcej osób, to 100 tyś bez podatku przepuszcza się
    bez problemu.
    Szukaj kogoś innego w rodzinie, kto widać, że ma pieniądze, mógłby ci dać
    darowiznę, a ty byś po cichu pod stołem oddał w gotówce.