eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkijak rozliczyć dotację? › Re: jak rozliczyć dotację?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Magdi" <m...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak rozliczyć dotację?
    Date: Fri, 16 Jun 2006 14:20:20 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 50
    Message-ID: <e6u7m2$v78$1@news.onet.pl>
    References: <e6pfc0$6q1$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: auq149.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1150460419 31976 83.27.24.149 (16 Jun 2006 12:20:19 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 16 Jun 2006 12:20:19 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2869
    X-Sender: vIunZMeZqYs33xIp5lRaS1Vt7+cwyDeZ
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2869
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:164968
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Basia" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:e6pfc0$6q1$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    > prowadzę od kwietnia jednoosobową działalność gospodarczą (VAT, KPiR).
    > Przed założeniem firmy wzięłam udział w szkoleniach sfinansowanych przez
    > UE i w konsekwencji - po założeniu dostałam dofinansowanie na inwestycje w
    > ramach działań 2.5 ZPORR (75% kosztów inwestycji netto pokrywa UE, 25% to
    > mój wkład + ja płacę VAT).
    >
    > Początkowo pieniądze miały pojawić się w kwietniu, więc kupiłam samochód
    > na umowę k-s (założyłam 75% ceny samochodu, którą ma dołożyć UE) wpisałam
    > całą wartość do 14 kolumny KPiR (bez odliczania VAT-u). Czy dobrze
    > zrobiłam?
    > Później okazało się, że pieniądze pojawią się w czerwcu. I właśnie
    > nadchodzi ten wspaniały czas, jednak pojawił się problem z rozliczeniem
    > dotacji. Jak to zrobić?
    > Czy jest to zależne od konkretnego US?

    - jeśli kupiłaś samochod na umowę kupna sprzedaży i nie było do tego faktury
    to VATu nie było więc nie było czego odliczać.

    - czy całą wartość samochodu wpisałaś w kolumnę 14? Samochód to twój środek
    trwały, więc powinnaś go amortyzować. Jeśli samochód kosztował do 3500 zł to
    owszem, ale jeśli więcej to powinnaś go amortyzować czyli w koszty "wrzucać"
    wartość samochodu po kawałku. I wpisać go do Ewidencji Środków trwałych w
    zasadzie niezależnie od jego wartości. Przeszukaj google i grupę dyskusyjną
    pod kątem właśnie amortyzacji.

    - oddzielną sprawą pozostaje kwestia dotacji i szczerze mówiąc nie bardzo
    wiem, jak ją ugryźć dla KPiR, bo siedzę w pełnej księgowości. Dotacja
    raczej nie jest opodatkowana, ale coś za coś - nie stanowi kosztów uzyskania
    przychodów amortyzacja środka trwałego zakupionego za dotację - art. 23 ust.
    1 pkt 45a ustawy o PDOF. Czyli po wyliczeniu amortyzacji w koszty możesz
    "wrzucić" tylko 1/4 z tego (bo 75% dała Unia). Nie wiem tylko w którym
    momencie to zrobić. Bo jak w kwietniu kupiłaś samochód to najprawdopodobniej
    możesz go od maja amortyzować. Ale w maju nie dostałaś dotacji więc mam
    wątpliwości czy już od maja brać 1/4 amortyzacji w KUP czy też dać całą
    amortyzację w koszty, a potem w czerwcu korygować ten maj. Może Gotfryd coś
    doradzi. Ja skłaniam się do opcji, żeby już w maju liczyć 1/4 amortyzacji
    szczególnie jeśli dotację dostaniesz jeszcze przed złożeniem PIT-u 5.

    - na koniec takie małe sianie wątpliwości (tak mi się błąka po głowie) - czy
    fundusze unijne na pewno można spożytkować kupując coś na umowę
    kupna-sprzedaży? Nie ma wymogu, by była faktura sprzedaży? I czy to nie musi
    być nowy środek trwały?

    pozdrawiam
    Magdi


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1