  • Data: 2008-08-25 21:17:48
    Temat: Re: jak to jest z tymi samochodami w działalności ?
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ano.

    ufff.

    > Niekoniecznie.
    Nawet i dobrze.
    > Weź raz ustawę i PRZECZYTAJ.
    Problem w tym że ja mogę tą ustawę czytać nawet i sto razy i nijak jej nie
    rozumiem. No niestety tak już mam, że jak czytam ustawy to wyczytuję coś
    zupełnie innego niż tam pisze.
    > Masz tam wyraźny zapis, że przy jednorazowej można "w miesiącu lub
    > miesiącu następnym", inaczej niż przy "zwykłej" (amortyzacji).
    No i to mi wystarcza.

    > Przykładowo tu:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-d
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    > A ten pomysł skąd?
    A ten pomysł z pamięci- że środki trwałe umarza się w miesiącu następnym od
    zakupu (ale skąd to pamiętam to nie wiem)
    > Co się robi z kosztami poniesionymi przed wprowadzeniem ST do ewidencji
    > masz ładnie wyłożone w art.22g.3 (tak, masz SAM przeczytać ;P)
    Jak bum cyk cyk przeczytałem z pięć razy nawet. tylko nie wiem czy dobry
    fragment bo mi z tego co napisałeś to wychodzi że :
    "Art. 22g
    1. Za wartość początkową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i
    prawnych, z uwzględnieniem ust. 2-18, uważa się:
    3. Za cenę nabycia uważa się kwotę należną zbywcy, powiększoną o koszty
    związane z zakupem naliczone do dnia przekazania środka trwałego lub
    wartości niematerialnej i prawnej do używania,...

    > Skreślić słowo "potem"...
    No to jeszcze jedno a w zasadzie dwa pytania...
    Pierwsze to czy dobry fragment ustawy przeczytałem?
    A drugie to czy przekazuję do użytkowania a co za tym idzie wpisuje w kpir w
    miesiącu zakupu czy w miesiącu następnym.
    Bo na obecny moment to wpisałbym w miesiącu zakupu czyli sierpniu - wszystko
    co wiąże się z danym śt.

    Gotfryt - dzięki wielkie za pomoc ale ja proszę o jeszcze.
    Ja wiem, że Ty chcesz, żeby każdy czytelnik tej grupy sam dochodził do
    wniosków - ale w moim przypadku to nie zdaje egzaminu- po prostu za cholerę
    nie rozumiem tego co "miał na myśli" ustawodawca. I nie żebym był jakiś
    specjalnie leniwy - poprostu awersja wrodzona czy coś...
    No może tępy ciut jestem ale tego nic nie zmieni...
    Więc proszę "kawa na ława"

    --
    PawełJ