  • Data: 2008-08-27 18:47:28
    Temat: Re: jak to jest z tymi samochodami w działalności ?
    Od: r...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    Ahah, musialem cytowania po Tobie poprawic ;)

    On 27 Sie, 20:26, "pawelj" <pawel_jajko. antyspam ....@poczta.onet.pl>
    wrote:

    > To w takim razie faktura z "drogi" mojego środka trwałego do docelowego
    > miejsca używania jest moim kosztem?
    > Jeżeli nie zwiększy wartości środka trwałego a wliczyć jej nie mogę bo
    > jeszcze nie jest przyjęty do używania...

    Nie wiem jak ugryzc to paliwo bo nie mam auta na firme ani
    kilometrowki
    nie prowadze a z paliwem to sa jakies bajery na ktorych sie nie znam.

    > Kup sobie druk EST prokopa&michalczyka i bedziesz mial przyklady
    > wypelnienia.
    >
    > Muszę się rozejżeć, chociaż ja raczej wszystko z komputea drukuję

    Ano, ale w razie jakbys mial watpliwosci to to 3 zeta kosztuje.
    Ja tez drukuje wszystko z kompa ale EST mam akurat papierowa bo prawie
    nic w niej nie ma:)

    > No właśnie a to ulepszenie to dotyczy jakiego okresu?
    > Np jeżeli moje auto bym ulepszał co miesiąc kwtą powiedzmy 220 to po roku
    > mam 2640 plus początkowa wartość 900 zł to mam już 3540.

    Ulepszenie dotyczy roku. Jesli w ciagu roku ulepszysz za ponad 3500,
    to musisz to ulepszenie
    amortyzowac. Jesli ponizej, to podatkowo nie ma to znaczenia i
    wrzucasz w koszty.
    W kazdym razie mozesz co roku ulepszac o 3k i podatkowo to bedzie
    dalej ten sam stary srodek trwaly
    za 900 zeta.

    > Jak pol roku i nie dluzej, to to nie jest ST - Art. 22a. "o
    > przewidywanym okresie używania dłuższym niż rok". A jak nie ST to
    > prosto w koszty.

    > No to teraz już zgłupiałem. Na ten moment nie jestem w stanie określić czy
    > będę go używał dłużej niż rok czy krócej.

    Troche sie zagalopowalem. Dla 900 zeta nie ma kompletnie zadnej
    roznicy - mozesz walnac tak czy siak w koszty, nawet jesli to srodek
    trwaly(na bazie art 22d). Mozesz tez jednorazowo amortyzowac, wynik
    taki sam ale bedzie wpis w EST. A jesli to nie ST, bo okres uzywania
    krotszy niz rok, to tez bezposrodnio w KUP, ale na bazie art 22.1.
    Roznica miedzy 22d a 22.1 jest taka, ze przy 22d wpisujesz w KUP w
    momencie przekazania do uzywania, a dla 22.1 wpisujesz zgodnie z data
    na fakturze(wg art. 22.6b). W praktyce chyba nikt sie do tego nie ma
    szans doczepic, bo niby na jakiej podstawie.

    > A jak dam prosto w koszty to ma jakieś konsekwencje? Wtedy rozliczam paliwo
    > na podstawie "kilometrówki"?

    A tutaj to nich madrzejsi sie wypowiedza. Trzbea by doczytac przepis o
    kilometrowce.

    > Ale uwaga! Doczytaj Art. 22e.
    > Art 22e mówi o śt przekraczających 3,5 tys.

    Racja, zagalopowalem sie. Chodzilo mi o to, ze jesli masz cos czego
    nie zaliczysz do ST, a bedziesz uzytkowal ponad rok, to bedziesz
    musial to wyrownac. Fakt, ze dla <3500 to nie ma zastosowania - co
    dziwne nie jest :)