    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak to zrobić?
    Date: Sun, 19 Jun 2005 00:00:17 +0200

    On Sat, 18 Jun 2005, Marvin wrote:

    >+ >>+ a w zasadzie agentem zagranicznych targów.
    >+ > ^^^^^^^^^^^^^^^^
    >+ > [...]
    >+ >>+ Czy da się to zrobić bez zakładania firmy?
    >+ >
    >+ > Weź pod uwagę:
    >+ > - zapis K.C. o tym że o rodzaju umowy przesądza jej treść a nie
    >+ > tytuł, czyli umowa agencyjna to będzie umowa agencyjna - nawet
    >+ > jak zostanie zatytułowana "umowa o roboty budowlane"...
    >+ > - zapis K.C.: "...agent *W ZAKRESIE SWOJEGO PRZEDSIĘBIORSTWA*..."
    >+ > (oczywiście wytłuszczenia moje).
    >+ >
> [...]

    Punkt pierwszy: zapis z KC stanowi że strona umowy agencyjnej *jest
    przedsiębiorcą*. Z mocy prawa. A fakt nadania jej takiego czy innego
    tytułu nic nie zmienia - bo do określenia czy to umowa agencyjna
    służą zapisy w KC a nie tytuł.
    Punkt drugi: to ja pytam, dlaczego mianowicie miałbys "sracić ulgi" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)