  • 1. Data: 2005-06-17 17:02:59
    Temat: jak to zrobić?
    Od: "Marvin" <_...@p...fm>

    Mam taki problem:

    Pracuję na etacie, rozliczam się wspólnie z niepracującą żoną i generalnie
    jest OK.

    Ale pojawia się możliwość dodatkowego zostania przedstawicielem a w zasadzie
    agentem zagranicznych targów. Targi te poszukuja przedtawiciela który będzie
    namawiał firmy polskie do pojechania na targi i będa mu płacic prowizję od
    tych co się zdecydują. Plus jakąś kwotę stałą na koszty.

    Czy da się to zrobić bez zakładania firmy? Nie chciałbym bo stracę wspólne
    opodatkowania z żoną a nie będzie z tego takich pieniędzy aby było to
    opłacalne.

    Czy da się zapłacic za lokal, telefon i internet w jakiś rozsądny sposób?

    Marvin

  • 2. Data: 2005-06-17 17:07:41
    Temat: Re: jak to zrobić?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marvin wrote:
> [...]
    > opłacalne.
    >
    > Czy da się zapłacic za lokal, telefon i internet w jakiś rozsądny sposób?

    umowa zlecenie.
    jak zwykle.
    pogadaj z przedstawicielami medycznymi. większość tak pracuje.

  • 3. Data: 2005-06-17 18:41:18
    Od: "Marvin" <_...@p...fm>

    > umowa zlecenie.
    > jak zwykle.
    > pogadaj z przedstawicielami medycznymi. większość tak pracuje.

    Ale w jaki sposób zapłacić za telefon i lokal? Z opodatkowanych pieniędzy?

    Marvin

  • 4. Data: 2005-06-17 19:17:13
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marvin wrote:

    > Ale w jaki sposób zapłacić za telefon i lokal? Z opodatkowanych pieniędzy?

    z umowy zlecenia sie nie da tak prosto.
    Nie wiem jak US w praktyce się zapatrują na rzeczywiste koszty zlecenia
    w przypadku umow zlecen.
    Inne rozwiazanie to DG.

  • 5. Data: 2005-06-17 21:18:52
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Marvin" <_...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Czy da się to zrobić bez zakładania firmy? Nie chciałbym bo stracę wspólne
    > opodatkowania z żoną a

    Dlaczego mialbys stracic?
    Nie musisz przeciez wybierac ryczaltu - tym bardziej, ze chcesz odliczac
    koszty.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2005-06-17 22:57:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Jun 2005, Marvin wrote:

    >+ Ale pojawia się możliwość dodatkowego zostania przedstawicielem
    >+ a w zasadzie agentem zagranicznych targów.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    >+ Czy da się to zrobić bez zakładania firmy?

    Weź pod uwagę:
    - zapis K.C. o tym że o rodzaju umowy przesądza jej treść a nie
    tytuł, czyli umowa agencyjna to będzie umowa agencyjna - nawet
    jak zostanie zatytułowana "umowa o roboty budowlane"...
    - zapis K.C.: "...agent *W ZAKRESIE SWOJEGO PRZEDSIĘBIORSTWA*..."
    (oczywiście wytłuszczenia moje).

    >+ Nie chciałbym bo stracę wspólne
    >+ opodatkowania z żoną

    ...a z czego to ma wynikać ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-06-18 19:27:38
    Od: "Marvin" <_...@p...fm>

> [...]
    > jak zostanie zatytułowana "umowa o roboty budowlane"...
    > - zapis K.C.: "...agent *W ZAKRESIE SWOJEGO PRZEDSIĘBIORSTWA*..."

    Gotfryd, ja nic nie zrozumiałem z Twojego posta. Co ty chciałes mi
    powiedzieć?
    Marvin

  • 8. Data: 2005-06-18 19:37:12
    Od: "Marvin" <_...@p...fm>

    > z umowy zlecenia sie nie da tak prosto.
    > Nie wiem jak US w praktyce się zapatrują na rzeczywiste koszty zlecenia w
    > przypadku umow zlecen.
    > Inne rozwiazanie to DG.

    Ale działalność gospodarcza to zaraz urząd skarbowy, którego od pewnego
    czasu nie lubię, księgowa, jakaś sprawozdawczość, konto firmowe w banku i
    tysiące pierdół.
    A ja mam taki problem że raz na pół roku targi będą mi płacić prowizję, a ja
    ma do zapłacenia, za telefon, internet i jakiś pokój w biurowcu.

    A jakbym tak olał możliwośc odliczenia kosztów i zapłacił za ten telefon,
    internet i pokój z własnej kasy?

    Marvin, ze wstrętem patrzący na konieczność DG

  • 9. Data: 2005-06-18 22:00:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Jun 2005, Marvin wrote:

> [...]
    >+
    >+
    >+ Gotfryd, ja nic nie zrozumiałem z Twojego posta. Co ty chciałes mi

    Punkt pierwszy: zapis z KC stanowi że strona umowy agencyjnej *jest
    przedsiębiorcą*. Z mocy prawa. A fakt nadania jej takiego czy innego
    tytułu nic nie zmienia - bo do określenia czy to umowa agencyjna
    służą zapisy w KC a nie tytuł.
    Punkt drugi: to ja pytam, dlaczego mianowicie miałbys "sracić ulgi" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)