  • Data: 2004-06-14 10:13:22
    Temat: Re: jak to zrobic? FELIPE
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > Yyy, a teraz trzeba wpisywać WSZYSTKO? Czy tylko te szczególne (paliwa
    > itd.)? Jednym słowem - mam fakturę, wrzucam w KUP, ale VATu nie
    > odliczam. To chyba nie ma się znaleźć w ewidencji VAT?

    W ewidencji może byc wszystko, rozmiary butów klientów tez. Ważne jest
    żeby na podstawie tej ewidencji można było sporządzić deklaracje VAT.
    Na podstawie oznacza w praktyce aby sumy kolumn dawały nam jakies dane
    wprost do deklaracji, aby dało się porozdzielać zakupy na ŚT i inne bez
    wydziobywania pozycja po pozycji itp itd. Chociaż praktycznie każdą
    eiwdencje da sie obronić, o ile tylko każdy wpisany okument będzie
    zawierał wymagane dane (nazwa i adres sprzedawcy, nip, kwota netto,
    kwota VAT) i zostanie jakos oznaczony - że ten to ŚT a ten odliczany
    strukturą.
    Musi byc w ewidencji kazdy dokument od ktorego chcemy odliczyc VAT lub z
    którego jakieś dane maja się później znaleźć na deklaracji - jak ów
    nieszczęsny VAT od paliwa niepodlegający odliczeniu. Nic innego nie musi
    byc tam wpisywane.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl