  • 1. Data: 2004-06-11 10:05:14
    Temat: jak to zrobic?
    Od: "FELIPE" <f...@n...wp.pl>

    moj ojciec ma samochod osobowy, jednak to ja wciaz go uzytkuje itp

    w wiekszosci uzytkuje go na potrzeby wlasnej DG, chcialbym wrzucac w koszty
    i jesli to mozliwe odliczac VAT od faktur za paliwo, materialy
    eksploatacyjne i wszystko co zwiazane z uzytkowaniem auta dla potrzeb DG

    jak to zrobic?

    czy moze byc umowa uzyczenia ojca dla syna z jakims zapisem ze zgadza sie
    rowniez dla celow jego (czyli mojej) DG

    a potem jak to ksiegowac?

    calosc w koszty? czy netto w koszty a VAT odliczac?
    czy jest jakis limit?
    czy musze prowadzic jakas ewidencje, dziennik wyjazdow, itp?

    prosze napiszcie mi w miare jasno jak to ugrzyzc, w archiwum znajduje
    sprzeczne info

    pozdrawiam

    FILIP

  • 2. Data: 2004-06-11 11:02:34
    Temat: Re: jak to zrobic? FELIPE
    Od: "Profil1" <a...@n...pl>

    JESTEM W TAKIEJ SAMEJ SYTUACJI
    1. spisujesz użyczenie na samochód z ojcem
    2. zbierasz wszystkie faktury związane z autem(paliwo,części,materiały
    eksploatacyjne,naprawy...) na fakturach nr rejestracyjny auta !!!
    3. odpisuje się kwoty netto !!! od dochodu firmy.
    4. (VATu nie księgujesz !!! - niestety)
    5. musisz prowadzic ewidencje pojazdu zgodnie ze wzorem MF.
    amen.
    ... to takie naturalne...

  • 3. Data: 2004-06-11 11:38:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Profil1 napisał:

> [...]
    > eksploatacyjne,naprawy...) na fakturach nr rejestracyjny auta !!!
    > 3. odpisuje się kwoty netto !!! od dochodu firmy.

    Podstawe prawną poprosze. Od kiedy to VAT co do którego nie przysługuje
    odliczenie nie jest kosztem co do zasady?
    I dlaczego nie mozna odliczać VAT od zakupów innych niz paliwo, o ile
    tylko jest sie vatowcem i prowadzi sprzedaz opodatkowaną?

    Ustawe na stół i palcem pokazac poprosze.

    > .... to takie naturalne...

    Hmm... naturalne powiadasz.
    Moze zamiast zdawać sie na naturalny instynkt podłubiesz jednak w ustawie?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-06-11 14:57:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jun 2004, Maddy wrote:

    > + Użytkownik Profil1 napisał:
    [...]
    > + > 4. (VATu nie księgujesz !!! - niestety)
    > +
    > + Podstawe prawną poprosze.

    ...no i uprzedziła mnie ;)
    Ja chciałem spytać, czy jakby firma wypożyczyła samochód z wypożyczalni
    na zasadzie "koszty przeglądów co 10.000 km pokrywa wypożyczający" to
    również VATu by nie mogła odliczyć (i dlaczego !) :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-06-14 08:31:47
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > I dlaczego nie mozna odliczać VAT od zakupów innych niz paliwo
    To jeszcze szybkie pytanko na ten temat.
    Jestem vatowcem, pożyczyłem samochód jak wyżej,
    vatu od paliwa nie odliczę więc brutto idzie do kpir.
    Czy mimo to w ewidencji zakupów vat muszę wpisywać
    "zakup paliwa"? Jest tam kolumna jakoś tak: "podatek nie
    podlegajacy odliczeniu" ... Wpisywać czy nie?

    PawelZ
    -----------

  • 6. Data: 2004-06-14 09:03:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Bozoo napisał:

> [...]
    > "zakup paliwa"? Jest tam kolumna jakoś tak: "podatek nie
    > podlegajacy odliczeniu" ... Wpisywać czy nie?

    Nie ma ustalonego wzoru ewidencj VAT (układu i opisu kolumna, jest tylko
    powiedzane jakie dane z faktury maja się w ewidencji znaleźć o ile
    zdecydujemy sie ową fakturę do ewidencji wpisać) a więc nie ma i zasad
    wpisywania.
    Ewidencja VAT ma byc tak prowadzona aby na jej podstawie mozna było
    sporządzić deklarację VAT. Amen ;-)
    Ponieważ od maja musimy wykazywać na deklaracji nieodliczalny VAT od
    paliw, samochodów, leasingu i najmu więc jakos trzeba go ewidencjonowac.
    Ale VAT od paliwa trzeba wykazac osobno a VAT od samochdów osobno więc
    Twoja stara ewidencja może nie wystarczyć. Musisz sobie dorysowac jedna
    kolumnę albo wykorzystac jakąs nieużywaną.

    Przed 1 maja nie było potrzeby wpisywania do ewidencji zakupów z ktorych
    nie odliczalismy VAT.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-06-14 09:56:08
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <cajpqh$cm0$1@nemesis.news.tpi.pl> Maddy napisał(a):
    > Przed 1 maja nie było potrzeby wpisywania do ewidencji zakupów z ktorych
    > nie odliczalismy VAT.

    Yyy, a teraz trzeba wpisywać WSZYSTKO? Czy tylko te szczególne (paliwa
    itd.)? Jednym słowem - mam fakturę, wrzucam w KUP, ale VATu nie
    odliczam. To chyba nie ma się znaleźć w ewidencji VAT?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 8. Data: 2004-06-14 10:13:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > Yyy, a teraz trzeba wpisywać WSZYSTKO? Czy tylko te szczególne (paliwa
    > itd.)? Jednym słowem - mam fakturę, wrzucam w KUP, ale VATu nie
    > odliczam. To chyba nie ma się znaleźć w ewidencji VAT?

    W ewidencji może byc wszystko, rozmiary butów klientów tez. Ważne jest
    żeby na podstawie tej ewidencji można było sporządzić deklaracje VAT.
    Na podstawie oznacza w praktyce aby sumy kolumn dawały nam jakies dane
    wprost do deklaracji, aby dało się porozdzielać zakupy na ŚT i inne bez
    wydziobywania pozycja po pozycji itp itd. Chociaż praktycznie każdą
    eiwdencje da sie obronić, o ile tylko każdy wpisany okument będzie
    zawierał wymagane dane (nazwa i adres sprzedawcy, nip, kwota netto,
    kwota VAT) i zostanie jakos oznaczony - że ten to ŚT a ten odliczany
    strukturą.
    Musi byc w ewidencji kazdy dokument od ktorego chcemy odliczyc VAT lub z
    którego jakieś dane maja się później znaleźć na deklaracji - jak ów
    nieszczęsny VAT od paliwa niepodlegający odliczeniu. Nic innego nie musi
    byc tam wpisywane.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl