    From: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak udowodnic US ze mieszkam tu gdzie mieszkam?
    Date: Tue, 06 Jun 2006 12:30:27 -0500

    r...@w...pl wrote:
    > Witam,
    > Po 3 latach US sprawdza czy mam prawo do ulgi od darowizny art16.
    > Owszem mieszkam w darowanym mieszkaniu tylko nie jestem tu zameldowany.
    > Zameldowany jestem ciagle u rodzicow. Jak moge udowodnic US ze
    > faktycznie zamieszkuje pod adresem A a nie pod adresem X gdzie ciagle
    > mam meldunek?

    Oświadczenie sąsiadów, że widują cię codziennie. Rachunki za prąd o
    niezerowej wartości.
    I nie bój się odwołować się od decyzji US. Liczy się stan faktyczny.

    Brak aktualnej deklaracji NIP-3, świadczy tylko o tym, że niedopełniłeś
    obowiązku, a nie, że tam niemieszkasz. Ale US bardzo chętnie używa tego
    jako argumentu.

    Kolejne pytanie - wszedzie posluguje sie adresem
    > zameldowania a nie zamieszkania , takze na PITach podawalem adres
    > zameldowania- czy za takie niedopatrzenie?? moze falszowanie danych???
    > grozi mi postepowanie skarbowe???Jakies kary za brak akutalizacji
    > NIP3???? Meldunku nie zmienialem ze wzgledow praktycznych , tym
    > bardziej ze adres A i adres B sa w tym samym miescie.

    Tutaj US może ci dopiec.
    Po pierwsze masz obowiązek uaktualnienia danych na NIP-3 zgodnie ze
    stanem faktycznym w ciągu 14 dni (chyba, jak dobrze pamiętam).
    Niedopełnienie tego to chyab w tej chwili jakieś 1000 zł.
    Brak dopełnienia obowiązku meldunkwoego (ale to już nie sprawa US) to
    jakies 3000 zł.
    Zwykle kończy się na drobnych kwotach, albo w ogóle.
    Po prostu złóż im teraz ten NIP-3 i się zamelduj.