  • 1. Data: 2006-06-06 13:36:53
    Temat: jak udowodnic US ze mieszkam tu gdzie mieszkam?
    Od: r...@w...pl

    Witam,
    Po 3 latach US sprawdza czy mam prawo do ulgi od darowizny art16.
    Owszem mieszkam w darowanym mieszkaniu tylko nie jestem tu zameldowany.
    Zameldowany jestem ciagle u rodzicow. Jak moge udowodnic US ze
    faktycznie zamieszkuje pod adresem A a nie pod adresem X gdzie ciagle
    mam meldunek? Kolejne pytanie - wszedzie posluguje sie adresem
    zameldowania a nie zamieszkania , takze na PITach podawalem adres
    zameldowania- czy za takie niedopatrzenie?? moze falszowanie danych???
    grozi mi postepowanie skarbowe???Jakies kary za brak akutalizacji
    NIP3???? Meldunku nie zmienialem ze wzgledow praktycznych , tym
    bardziej ze adres A i adres B sa w tym samym miescie.

  • 2. Data: 2006-06-06 14:00:35
    Temat: Re: jak udowodnic US ze mieszkam tu gdzie mieszkam?
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    Uzytkownik <r...@w...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...
> [...]
    > Zameldowany jestem ciagle u rodzicow. Jak moge udowodnic US ze
    > faktycznie zamieszkuje pod adresem A a nie pod adresem X gdzie ciagle

    IHMO nie ma jak udowodnic "papierowo", w moim wypadku US akceptwal tylko
    staly meldunek ,lub czasowy potwierdzony dokumentem o zameldowaniu.

> [...]
    > zameldowania- czy za takie niedopatrzenie?? moze falszowanie danych???
    > grozi mi postepowanie skarbowe???Jakies kary za brak akutalizacji

    Nie ma zbytnio co aktualizowac bo faktycznego meldunku nie ma,wiec NIP 3
    tutaj nie jest potrzebny ,natomiast mieszkasz na "dziko" i tak sobie mysle
    (nie wiem jaki duze konsekwencje takiego pomieszkiwania)czy dobrze bedzie
    sie tego trzymac,ale chetnie pocztam co Inni mysla:)

    >Meldunku nie zmienialem ze wzgledow praktycznych , tym
    > bardziej ze adres A i adres B sa w tym samym miescie.
    No i sie namieszalo::(

    pozdrawiam ania

  • 3. Data: 2006-06-06 14:39:37
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    r...@w...pl wrote:

> [...]
    > zameldowany. Zameldowany jestem ciagle u rodzicow. Jak moge udowodnic
    > US ze faktycznie zamieszkuje pod adresem A a nie pod adresem X gdzie

    Dowody w kolejności od najlepszego:
    1. zgłoszenie na NIP-3
    2. zameldowanie
    3. rachunki za gaz, telefon itp na twoje nazwisko
    4. dzieci chodzące do najbliższej szkoły
    5. wiarygodni świadkowie i inne dowody

> [...]
    > zameldowania- czy za takie niedopatrzenie?? moze falszowanie danych???
    > grozi mi postepowanie skarbowe???Jakies kary za brak akutalizacji

    A ustawę czytałeś? Tak normalnie to urzędu nie interesuje gdzie jesteś
    zameldowany. Masz wszędzie w PIT-ach podawać adres zamieszkania a nie
    zameldowania.
    Cóż sam deklarowałeś, że mieszkasz gdzie indziej. I teraz dziwisz się,
    że urząd ci uwierzył.

  • 4. Data: 2006-06-06 15:51:50
    Od: "gesub" <r...@w...pl>

    jureq napisał(a):

> [...]
    > że urząd ci uwierzył.
    > no tak sam jestem sobie winnien, wiem o tym, tylko chcialbym wiedziec -co mi moze
    grozic za fakt BLEDNEGO wpisywania adresu zameldowania ( bylem przekonany ze adres
    zameldowania sie wpisuje ) w Pitach zamiast aktualnego adresu zamieszkania, moze
    lepiej bedzie jak zaplace zalegly podatek od darowizn i bedzie spokoj, a moze
    wlasnie lepiej przekonac US o swoim bledzie i zalu z zaniechania zlozenia
    aktualizacji nip 3? ktos byl w podobnej sytuacji? dziekuje ania i jureq za
    wypowiedzi

  • 5. Data: 2006-06-06 17:30:27
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    r...@w...pl wrote:
> [...]
    > Zameldowany jestem ciagle u rodzicow. Jak moge udowodnic US ze
    > faktycznie zamieszkuje pod adresem A a nie pod adresem X gdzie ciagle

    Oświadczenie sąsiadów, że widują cię codziennie. Rachunki za prąd o
    niezerowej wartości.
    I nie bój się odwołować się od decyzji US. Liczy się stan faktyczny.

    Brak aktualnej deklaracji NIP-3, świadczy tylko o tym, że niedopełniłeś
    obowiązku, a nie, że tam niemieszkasz. Ale US bardzo chętnie używa tego
    jako argumentu.

> [...]
    > NIP3???? Meldunku nie zmienialem ze wzgledow praktycznych , tym
    > bardziej ze adres A i adres B sa w tym samym miescie.

    Tutaj US może ci dopiec.
    Po pierwsze masz obowiązek uaktualnienia danych na NIP-3 zgodnie ze
    stanem faktycznym w ciągu 14 dni (chyba, jak dobrze pamiętam).
    Niedopełnienie tego to chyab w tej chwili jakieś 1000 zł.
    Brak dopełnienia obowiązku meldunkwoego (ale to już nie sprawa US) to
    jakies 3000 zł.
    Zwykle kończy się na drobnych kwotach, albo w ogóle.
    Po prostu złóż im teraz ten NIP-3 i się zamelduj.

  • 6. Data: 2006-06-06 17:38:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a a...@N...alpha.net.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > mysle (nie wiem jaki duze konsekwencje takiego pomieszkiwania)czy
    > dobrze bedzie sie tego trzymac,ale chetnie pocztam co Inni mysla:)

    oczywiscie ze jest co aktualizowac.
    O przynaleznosci do US decyduje miejsce zamieszkania, w NIP 3 podajesz
    zarówno adres zamieszkania jak i zameldowania ale z punktu widzenia US
    wazniejszy jest ten zamieszkania!

    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.
    (Mšdroœć Wschodu)

  • 7. Data: 2006-06-07 10:37:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a w...@s...gazeta.pl.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Po pierwsze masz obowiązek uaktualnienia danych na NIP-3 zgodnie ze
    > stanem faktycznym w ciągu 14 dni (chyba, jak dobrze pamiętam).

    ZTCP to NIP3 musisz zlozyc najpozniej w dniu zlozenia zeznania rocznego.
    (oczywiscie o ile nie prowadzisz firmy itd.)

    "Może wariaci to tacy ludzie, którzy wszystko widzš tak, jak jest, tylko
    udało im się znaleŸć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 8. Data: 2006-06-07 12:33:04
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Budzik wrote:
> [...]
    >
    > ZTCP to NIP3 musisz zlozyc najpozniej w dniu zlozenia zeznania rocznego.
    > (oczywiscie o ile nie prowadzisz firmy itd.)

    Nie jestem do końca przekonany, ale nie chce mi się szukać.

  • 9. Data: 2006-06-07 13:53:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > Nie jestem do końca przekonany, ale nie chce mi się szukać.

    to dokładnie tak jak ja - dlatego napisałem "ZTCP"!
    Do poszukania w ustawie o NIP

    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi sš pouczajace.
    Andrzej J. Turowicz

  • 10. Data: 2006-06-07 14:14:16
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    >

    > ZTCP to NIP3 musisz zlozyc najpozniej w dniu zlozenia zeznania rocznego.
    > (oczywiscie o ile nie prowadzisz firmy itd.)

    jak prowadzisz firmę to nie składasz NIP-3
    z tego co mi wiadomo ;>