    From: "Slonko" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak ustalić wartość ŚT?
    Date: Mon, 17 May 2004 18:18:19 +0200

    Użytkownik "ewka" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:c85n9o$lhu$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > z updf wyczytałam, że wartość początkową środka trwałego należy ustalić na
    > podstawie ceny zakupu plus wszelkie ulepszenia do dnia przekazania do
    > uzytkowania na cele DG (ujawnienia w EŚT).
    > niby wszystko ok ale mój samochód był kupiony 1,5 roku temu za nieco
    > zaniżoną cene w stosunku do rynkowej (trafiła się okazja), po drodze
    > wsadzono do niego instalację LPG (nie ma to jak zdolność przewidywania cen
    > benzyny...:-)), no a teraz chcę go ujawnić w nowozałożonej DG.
    > jak rozumiem, wystarczy dowód wewnętrzny na podstawie którego dokonam
> [...]

    Wiem, ze US ma swoje wzory wg których ustala wartości początkowe skladników,
    na które w momencie "wciągania" ich do DG nie ma faktury zakupu bądź umowy
    kupna. Także najbezpieczniej byłoby poprosić fachowca, ktory oceni i wystawi
    na to papierek - co pewnie nie jest tanie. Wydaje mi się, ze takowego
    papierka mieć nie musisz ale kwota musi nie byc specjalnie "odchylona" od
    rynkowej, ktorą może oszacować US
    Agata