    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak wykazać dochody w PIT?
    Date: Sat, 03 Dec 2011 20:59:30 -0600

    On 12/3/2011 4:59 PM, Henryk wrote:

    > teoretycznie tylko jest, praktycznie nie ma, bo jak udowodnisz że była,
    > albo jaka była?
    > ja powiem tak on tak i co?

    to zalezy, kto zaczął
    dowieść treści umowy będzie muisła ten , który chce wywieść z tego
    skutki prawne.

    > o co chodzi z tym księgowym?
    no, że ksiegowy w firmie raczej sam musi te pity wypełnić i nie da rady
    czekać, aż mu pracodawca przyśle.

    > czyli że pit11 mogę sam wypełnić?
    jak jestes ksiegowym u swojego pracodawcy, to raczej na to wyjdzie.

    > ok, dzięki za informację, ale jesteś pewien z tymi zerami?
    > jeśli będą zera to co US i ZUS na to?

    zus cie nie obchodzi, po za w zasadzie doniesieniem, ze przypuszczasz,
    ze składki nie zostały zapłacone.
    po drugie zusu na pit sie nie wypełnia :)

    jesli chodzi o US, to niestety jako zaliczyki wpisujesz zero i wychodzi
    ci spora niedopłata do zapłacenia, którą odzyskasz jak zorbisz korekte
    jak juz pit-11 z wlasciwymi cyferkami dostaniesz.

    Niestety nie masz żadnych innych podstaw, ze w miejscu zaliczek wpisać
    cokolwiek innego niż zero, bo nie masz zadnego dokumentu na to.

    No chyba, że masz podpisane przez ksiegową jakiś dokument oświadczający,
    że zaliczki w takiej i takiej kwocie zostały odprowadzone.

    rmua istnieją jeszcze? daja je? są tam zaliczki? nie pamietam.

    > jakim moim? zdajesię że KP nakłada obowiązek na pracodawcy
    > przedstawienie umowy w formie pisemnej, nie wiem jak jest ze
    > zleceniodawcami,

    skoro nie dostałeś umowy należało się o nią za wczasu upominać.
    zaniedbanie z twojej strony nie jest żadną taryfą ulgową.

    z faktu ze ktoś ma obowiązek można wyciągnąć wniosek, ze nalezy mu sie
    kara. ale nie ma to zadnego przełożenia na ciebie.

    > zresztą już pisałem, znajomy się o umowy upominał,

    widać kiepsko i kodeks pracy i KC opisuje sposób upominania sie o umowy.

    więcej zrobić nie
    > może, bo nie może nikogo zmusić, prawda?
    może i mógł. w przypadku umlowy o prace jest pip i sąd pracy, w
    przypadku umow zlecenia, sąd cywilny.

    po za tym nauczka na przyszłość. najpierw sie podpisuje dokumenty, potem
    przystepuje do pracy.

    > jakie odsetki, niby od czego?

    nikt ci nie kaze byc swietym i samemy wyliczac perfekcyjnie takie same
    liczby jak potem beda na pit-11. Masz prawo sie pomylic lub zrobic to
    tylko orientacyjnie, wg wlasnej najlepszej wiedzy.
    natomiast jak sie okaze, ze po dostaniu wlasciwego pit-11 na korekcie
    wyjdzie ci, że masz jeszcze dopłacic. Wowczas bedziesz musiał dopłacić z
    odsetkami od kwietnia.
    o zwrot odsetek bedziesz sie mogl upomniec u pracodawcy w sadzie
    cywilnym. W sumie to przez niego zawaliłeś pit, wiec on ci ma zwrócic
    poniesioną stratę. Natomiast z obowiazku zapłaty odsetek do US ci to nie
    zwalnia.