    From: "Kriss" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: jak zglosic pozyczke sprzed 2007 ?
    Date: 28 Aug 2007 23:08:37 +0200

> [...]
    > w przypadku zalaglego podatku od darowizny otrzymanej przed 2007rokiem nie
    > mialbym odsetek bo termin platnosci liczony by bylo od momentu wydania
    > decyzji US o wysokosci podatku. Ale za pozyczke jest podatek od czynnosci
    > cywilnoprawnych ??! Wyczytalem tez ze w przypadku takiego zaleglego podatku
    > za pozyczke przed 2007 rokiem musze skladac stary formularz, ale nie tylko
    > ja, ale rowniez pozyczkodwaca !??!? Po czym US okresla wysokosc podatku -
    > ale czy beda odsetki. Z odsetkami to by mi wyszlo jakies 3000zl chyba za te
    > prawie 4,5roku od udzielenia tej pozyczki.
    Odsetki są dużo nizsze - całość ;podatek plus odsetki to ok.2500,00 zł -
    liczone na ostani dzień roku 2003 jako data powstania zaległości i dzień
    dzisiejszy jako data zapłaty.
    Płatnikami PCC - zawsze były obydwie strony umowy i złożenie stosownej
    deklaracji PCC wraz z zapłatą podatku nie bedzie rodzić skutków karnych
    skarbowych (o ile podatnik zgłosi taką umowę i zapłaci zaległy podatek). Do
    zaległej deklaracji PCC nalezy dołaczyć - umowę pomiedzy synem a rozdzicami;
    zobowiązującą do zwrotu kasy i z podaniem terminu zwrotu - może być bardzo
    odległy ; np 50 lat i kwota zwrócona nie musi być powiekszona o odsetki -
    zawarta w tzw I grupie podatkowej+ pismo o wyrażeniu czynnego żalu z tyt. nie
    zgłoszenia (złożenia w terminie deklaracji PCC2)w terminie transakci i
    opłaceniu PCC po terminie.
    > Wkrecanie w to innych czlonkow rodziny nie ma sensu bo i tak wszystko szlo z
    > konta rodzicow dla mnie.
    A kto sugerował jakieś wkręcanie ? Sugeruję tylko i wyłacznie powołanie się na
    fakty i przyznanie do winy.
    Prawda nas wyzwoli - pzdr-Kriss