  • 1. Data: 2007-08-28 15:09:43
    Temat: jak zglosic pozyczke sprzed 2007 ?
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    Dostalem od rodzicow troche pieniedzy na mieszkanie, bylo to w 2003 roku, a
    nie sprawdzilem wtedy dokladnie przepisow. Teraz kupuje dzialke i wiem ze
    moge sprowokowac tym US do kontroli wiec chce sprawe zalatwic.
    Suma byla wieksza niz ta lacznie w limitach jakiego nie trzeba zglaszac.
    Tak na prawde to byla darowizna, ale dla tej musialbym placic 7% podatku,
    wiec wole by to byla pozyczka, ktorej po prostu jeszcze nie zaczalem
    splacac - wtedy podatek to 2%.
    Mam jednak watpliwosci co mam pokazac w US by nie kazali mi placic odsetek.
    Dawniej bylo tak ze obowiazek podatkowy pojawial sie w momencie zgloszenia
    do US, wiec nie bylo mowy o odsetkach. Ale jaka date napisac na umowie
    pozyczki ? Przelewy sa z 2003 roku.
    Gdzies czytalem ze gdy zglosi sie teraz dawne pozyczki i darowizny to nie ma
    kar, te sa dopiero jak powola sie na nie przy kontroli.

  • 2. Data: 2007-08-28 15:27:50
    Temat: Re: jak zglosic pozyczke sprzed 2007 ?
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    "Robcio" <r...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > ma
    > kar, te sa dopiero jak powola sie na nie przy kontroli.

    a cha, pieniadze zostaly przelane z konta moich rodzicow bezposrednio na
    konto dewelopera juz po podpisaniu umowy kupna mieszkania. Nie znalalzem
    nigdzie w przepisach zapisu ze jest to niedozwolone. Mam racje ?

  • 3. Data: 2007-08-28 15:40:37
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-08-2007 o 17:27:50 Robcio <r...@i...pl> napisał(a):

    > a cha, pieniadze zostaly przelane z konta moich rodzicow bezposrednio na
    > konto dewelopera juz po podpisaniu umowy kupna mieszkania. Nie znalalzem
    > nigdzie w przepisach zapisu ze jest to niedozwolone. Mam racje ?

    Tradycyjnie to nie było problemu. Natomiast w dzisiejszym socrealu masz
    potencjlanie takie jazdy:
    1) rodzice zabawili się w pośredników finansowych, bez licencji
    2) podatek od darowizny/pożyczki nie został zapłacony
    3) deklaracja na podatek nie została złożona
    4) darowizna się defacto nie przedawnia, pożyczka nie wiem
    5) jeśli US się zainteresuje sprawą, Ty nie dasz im cynku kto płacił,
    oni jakimś trafem nie dojdą, to masz na karku podatek od nieujawnionych
    dochodów - 75%
    6) jeśli dojdą po sznureczku do Twoich rodziców, to oni będa musieli się
    wykazać
    dohcodami, inaczej dostaną nagrodę za dzielne wypełnianie KRiO w postaci
    75%

    pewnie jeszcze kilna punktów można by dopisać

    podsumowując - jesteście z rodzicami zorganizowaną grupą przestępczą,
    módlcie się o to, żeby nie wyszło że o charakterze zbrojnym
    (UWAGA: macie może noże w kuchni? albo nie daj boże kij golfowy lub
    siekierę w piwnicy? )

  • 4. Data: 2007-08-28 18:33:12
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

> [...]
    > wykazać
    > dohcodami, inaczej dostaną nagrodę za dzielne wypełnianie KRiO w postaci

    dobra tyle jesli chodzi o zarty ;)
    1) tak mam w umowie pozyczki, rodzice nie chcieli bym kase wydal na inny cel
    wiec platnosc jest po za mna - to logiczne - rodzice w niczym nie
    posrednicza
    2) podatek zaplace
    3) wlasnie chce zlozyc deklaracje by to naprawic - musi byc jakas metoda
    4) przedawnienia nie ma, czas liczy sie od wykrycia/zgloszenia - tylko od
    ktorego momentu jest obowiazek podatkowy ?
    5) dlatego chce to zalatwic zanim US sie zainteresuje
    6) rodzice nie beda mieli problemow z wykazaniem tych dochodow, mam
    wszystkie przelewy, papiery z bankow itp

    cala moja akcja to chec splacenia US przez wczsniejsze zaniedbania - ale
    chece to zrobic zanim oni to zrobia - 75% nie wchodzi w gre, ja chce uniknac
    tych 20%. Chetnie zaplace 2%

    hehe, nie strasz

  • 5. Data: 2007-08-28 18:58:33
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-08-2007 o 20:33:12 Robcio <r...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > cala moja akcja to chec splacenia US przez wczsniejsze zaniedbania - ale
    > chece to zrobic zanim oni to zrobia - 75% nie wchodzi w gre, ja chce

    Niech się jeszcze ktoś "dopowie", ale chyba czynny żal + złożenie
    deklaracji + wpłata tych 2%
    + odsetek załatwa sprawę.

  • 6. Data: 2007-08-28 19:26:55
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > Niech się jeszcze ktoś "dopowie", ale chyba czynny żal + złożenie
    > deklaracji + wpłata tych 2%
    > + odsetek załatwa sprawę.

    tylko za co odsetek ?

    powertowalem w przepisach i wynika mi z tego:
    - pozyczki sprzed 2007 roku wg starych przepisow, po za nowym przepisem 20%
    kary za powolanie sie na niezgloszona pozyczke w przypadku kontroli
    - dopiero wg nowych przepisow obowiazek podatkowy zaplaty podatku od
    czynnosci cywilnoprawnych pojawia sie z chwila przelania pieniedzy, a wg
    starych przepisow ten obowiazek pojawial sie w momencie zgloszenia
    pozyczki - wiec moja obowiazek podatkowy mojej pozyczki jesli sam ja zglosze
    pojawia sie w momencie jak ja zglosze - zyli bez odsetek.

    wg mnie jest to jasno opisane - ale wiadomo ze US czesto interpretuja
    wszystko po swojemu ;)

  • 7. Data: 2007-08-28 19:28:54
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-08-2007 o 21:26:55 Robcio <r...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > zglosze
    > pojawia sie w momencie jak ja zglosze - zyli bez odsetek.

    A nie było żadnego terminu na zgłoszenie pożyczki? Jakieś 14 albo 30 dni
    chyba było?

  • 8. Data: 2007-08-28 19:38:16
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > A nie było żadnego terminu na zgłoszenie pożyczki? Jakieś 14 albo 30 dni
    > chyba było?

    moge sie mylic

    no bylo w starych przepisach 14 dni chyba ale, czy nie dotyczy mnie ten
    przepis Art3 pkt 4?

    (to rozdzial z starych przepisow)

    Rozdział 2
    Obowiązek podatkowy

    Art. 3. 1. Obowiązek podatkowy, z zastrzeżeniem ust. 2, powstaje:

    1) z chwilą dokonania czynności cywilnoprawnej, a w przypadku gdy płatnikami
    są nabywcy rzeczy przeznaczonych do przerobu lub odprzedaży - z chwilą
    wypłacenia należności,

    2) z chwilą podjęcia uchwały o podwyższeniu kapitału spółki mającej
    osobowość prawną,

    3) z chwilą uprawomocnienia się orzeczenia sądu, doręczenia wyroku sądu
    polubownego lub zawarcia ugody - od przedmiotów opodatkowania określonych w
    art. 1 ust. 1 pkt 3,

    4) z chwilą powołania się na okoliczność dokonania czynności
    cywilnoprawnej - jeżeli podatnik nie złożył deklaracji w sprawie podatku od
    czynności cywilnoprawnych w terminie 5 lat od końca roku, w którym upłynął
    termin płatności, a którakolwiek ze stron po upływie tego terminu powołuje
    się przed organami podatkowymi lub organami kontroli skarbowej na
    okoliczność jej dokonania; w tym przypadku obowiązek podatkowy powstaje
    jedynie w stosunku do podatnika, który powołał się na okoliczność dokonania
    czynności cywilnoprawnej.

    2. Jeżeli zawarcie umowy przenoszącej własność następuje w wykonaniu
    zobowiązania wynikającego z uprzednio zawartej umowy zobowiązującej do
    przeniesienia własności, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą zawarcia
    umowy przenoszącej własność.

    Art. 4. Obowiązek podatkowy w podatku od czynności cywilnoprawnych ciąży na:

    1) stronach czynności cywilnoprawnych,

    2) spółce mającej osobowość prawną - w przypadku podwyższenia kapitału
    zakładowego (akcyjnego).

    Art. 5. 1. Obowiązek zapłaty podatku, z zastrzeżeniem ust. 2, ciąży
    solidarnie na osobach fizycznych, osobach prawnych i jednostkach
    organizacyjnych niemających osobowości prawnej będących stronami czynności
    cywilnoprawnej, a w przypadku określonym w art. 4 pkt 2 - na spółce.

    2. Jeżeli jedną ze stron czynności cywilnoprawnej jest osoba fizyczna, osoba
    prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej zwolniona od
    podatku od czynności cywilnoprawnych, obowiązek zapłaty podatku ciąży
    solidarnie na pozostałych stronach tej czynności.

  • 9. Data: 2007-08-28 20:11:30
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    Zacznijmy od kwoty (nominalnie ile pozyskałeś od rodziców i kiedy). Może byc
    tak , że łapiesz się w "stare" przepisy i nic nie musisz udowadniać ani
    legalizować. W przeciwnym przypadku - bedziemy mysleć - pzdr -Kriss

  • 10. Data: 2007-08-28 20:30:49
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

> [...]
    > tak , że łapiesz się w "stare" przepisy i nic nie musisz udowadniać ani
    > legalizować. W przeciwnym przypadku - bedziemy mysleć - pzdr -Kriss

    kwoty:
    - 25 275,43 - tyle przelalem ze swojego konta i jestem w stanie wykazac w
    dochodach (dopiero zaczynalem pracowac)
    - 143 215,08 - to cala reszta i tyle dostalem od rodzicow, wszystko bylo
    przelane w 3 przelewach bezposrednio z konta rodzicow na konto dewelopera
    (od pierwszego przelewu do ostatniego okolo 3 tyg) - po odliczeniu
    wszystkich sum niewymagajacych zgloszenia tj darowizny, darowizny na cele
    mieszkaniowe i nieopodotkowanej sumy pozyczki zostaje 85393,08 ktore
    powinienem byl zglosic. Ale wtedy niestety w glowie mi sie nie miescilo ze o
    czyms takim musze kogos powiadamiac i jeszcze za to placic.
    Notariusza jestem juz w stanie wykazac z swoich dochodow (zdazylem zarobic).
    Teraz kupilem dzialke i jestem ja juz w stanie wykazac z dochodow oraz
    kredytu.

    Za to pozostale 85393,08 liczone jako darowizne musialbym zaplacic ponad
    5000zl podatku, jako pozyczke "tylko" troche ponad 1700zl.

    Chce to naprawic, ale widze ze przepisy raczej do tego nie zachecaja.
    Zupelnie nie wiem jak zostane potraktowany. W gazecie prawnej wyczytalem, ze
    w przypadku zalaglego podatku od darowizny otrzymanej przed 2007rokiem nie
    mialbym odsetek bo termin platnosci liczony by bylo od momentu wydania
    decyzji US o wysokosci podatku. Ale za pozyczke jest podatek od czynnosci
    cywilnoprawnych ??! Wyczytalem tez ze w przypadku takiego zaleglego podatku
    za pozyczke przed 2007 rokiem musze skladac stary formularz, ale nie tylko
    ja, ale rowniez pozyczkodwaca !??!? Po czym US okresla wysokosc podatku -
    ale czy beda odsetki. Z odsetkami to by mi wyszlo jakies 3000zl chyba za te
    prawie 4,5roku od udzielenia tej pozyczki.

    Wkrecanie w to innych czlonkow rodziny nie ma sensu bo i tak wszystko szlo z
    konta rodzicow dla mnie.